Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Her2 pos.

Heipä hei!

Näin sitä on viimeinen taxo melkein podettu pois. Voi kun ei koskaan enää tarvitsisi... Näkymä kerta kerralta ottaa lujemmalle, nyt aloiteltiin tutustuminen sängyn pohjaan jo lauantaina (kävi muuten yöllä jo mielessä että onko lähdettävä etsimään apua jostakin, niin järkyttäviä rytmihäiriöitä ja kipuja oli) ja vieläkin on toistaitoinen olo.

Irina, jos onnistuu tiputtelu huomenna niin oikein paljon onnea sinne! Ja jos tunnet lämpimiä ailahduksia se olen minä, olen hengessä mukana!

On se jännää tuon tiputtelukäden kanssa. Minulle ei ole tiputettu kertaakaan leikatun käden puolelle huolimatta siitä, että ei poistettu kainalosta kuin yksi imusolmuke. Nyt toinen käsistäni on sitten labrakäsi ja toinen tippakäsi. Torstaina aion ottaa käyttöön Anemonen läpsyttelykiellon, olen kokenut ainaisen läpyttelyt todella kiusallisena ja jos se vielä saa suonet karkaamaan! Lasken jo kertoja siihen, että pääsen kaikista tökkimisistä ja tiputteluista eroon edes vähäksi aikaa.

Jäin minäkin miettimään Irinan tekemätöntä vartijaimusolmuketutkimusta! Luulin, että se on käytössä joka paikassa. Tuntuu aika hurjalta, että noinkin monta imusolmuketta poistetaan - eikä se ehkä olisi ollut välttämätöntä. Kuitenkin niiden poistamisesta on mahdollisesti sitä haittaakin. Oma sairaalani ei ole edes yliopistosairaala ja sielläkin se oli itsestäänselvyys. Tosin myös minä olen epäillyt kovastikin tutkimuksen luotettavuutta nimenomaan omalla kohdallani ja aivan samoilla linjoilla Anemonen kanssa! Luin lausunnosta, että "anturilla vartijaa ei kunnolla löydy, tehdään poikkiviilto, syvemmältä saadaan huonosti värjäytyneestä imusolmukkeesta anturilla lukemat". Yritin kysyä kirurgilta eikö vartijoita ole enempää, onko aine varmasti oikean vartijan juuressa yms. ja sain todella tikkuisen vastauksen siitä, miten vartijaimusolmuketutkimus on vuosisadan keksintö. Pakko on ollut ottaa se asenne, että aika näyttää, turha surra tässä vaiheessa. Minähän olen muutenkin asennoitunut jo siihen, että tässä tulee myhkyröitä kun ei se kasvaimen leikkaaminenkaan mennyt niinkuin piti...

Etsin muuten valmiiksi Kytril-reseptini. Aika hurjalta tuntui ohje: 1 tabl. pahoinvoinnin estoon tarvittaessa. Omalta kohdaltani tiedän, että kovinkin hanakasti olen tabletissa kiinni jos on huono olo, mutta toisaalta tuntuu, että eihän tätäkään lääkettä saa ihan holtittomasti napostella. Täytynee yrittää ottaa tästäkin vielä selvää. Herceptin-käynnit ovat vaan niin vietävän nopeita, että yleensä jää kaikki kysymättä (johtunee osittain myös henkilökunnan kiireestä).

Kysäisit, Irina onko minulla astma. Kyllä vaan, jokunen vuosi sitten puhkesi astma stressaavan työn myötä, tosin varmaankin on perintötekijöilläkin merkitystä. Toiselta vanhemmaltani sain "lahjaksi" verenpainetaudin joten näiden kanssa tässä taiteillaan.
Tuoksukynttilät eivät onneksi aiheuttaneet mitään joten saimme viettää laatuaikaa ilman kakomista.

Huolimatta harmaasta, märästä kelistä yritetään nauttia hyvistä hetkistä ja kerätä voimia että jaksetaan ne huonommat!

tintti
tintti | 21.11.2006 klo 13:13:20