Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Her2 pos.

Hei taas kaikille!

Taas oli ketjumme tullut liian pitkäksi, eikä lähettäminen onnistunut entisten jatkoksi! Siis uusi otsikko!

Kävin siis eilen labrassa CRP:ssä ja tänään hoitaja soitti, että arvo oli 26,9 eli vähän koholla. Lääkäri oli ollut sitä mieltä, että on virustulehdus, ei tartte antibioottia.
No sehän sopi minulle hyvin, en olisi ollut lainkaan halukas popsimaan vahvaa antibioottikuuria pienen kuumeilun takia. Muita oireita ei ole. Itse ehdotin, että jospa kuume on herceptiinin sivuvaikutusta, jossain esitteessä mainittiin, että voi aiheuttaa kuumeilua...! Onko teillä toisilla ollut?
Tänään lämpöä on ollut 37,3-37,5. Eipä tuo haittaa!
Maanantaina taas verikokeisiin, tiistaina hoitsu soittaa ja ilmoittaa tulenko CEF:iin, sen tiputus olisi vasta keskiviikkona.

Sitten niistä tippasuonista. Kun olin elokuussa lymfahoitajan luennolla, saimme oikein kirjallisena ohjeet, mitä leikatun puolen kädellä saa tehdä ja mitä ei!
Kiellettyjä olivat mm. Kaikki pistokset terveydenhuollossa:
Ei injektioita
Ei puntointeja
Ei verikokeita
Ei akupunktiohoitoja
Ei verenpaineen mittausta leikatulla puolella
Perusteluna lapussa luki " Leikatun puolen kädessä on heikentynyt imusuoniston kuljetuskapasiteetti. Kuljetettavan neste- ja solukuorman pienikin nousu saattaa aiheuttaa käden turvotuksen. Ohjeet koskevat sekä käden lymfaturvotuksen saaneita että siltä välttyneitä."
(Ohjeita oli paljon muitakin, nämä koskivat pistämisiä.)
No minä tarjosin alkuun aina vasenta, tervettä kättä kanyyleille ym. Kerran hoitaja kysyi "kumman käden vuoro?"
Minä siihen, ettei oikealla kädellä ole vuoroa lainkaan.
Kerroin syyn, hän nauroi ja sanoi, ettei pidä paikkaansa!
Vain silloin, jos ON jo turvotusta,on pistämistä vältettävä.
No minulla ei ollut, joten jatkossa käsiä on käytetty vuorotellen. Tiedä sitten mitä uskoa. Yksi sanoo yhtä, toinen toista! Ehkäpä ohje oli hätävarjelun liioittelua..!
Minultahan poistettiin oik.kainalosta 18 imusolmuketta, kaikki terveitä. Mitään vartijaimusolmuketutkimusta ei tehty, en tiedä miksi!
Vasemman käden suonista jotkut ovat häpyneet näkymättömiin, loputkin pahasti kiemuraisia, silti mitään mustia naruja ei ole. Oikeassa on vielä hyvännäköisiä laskimoita, joten sinne vaan myrkkyjä!!

Onko sinulla Tintti astmakin, kun toivoit, ettei kynttilän tuoksu aiheuttaisi kohtausta? Eipähän tähän muita sairauksia tarvittaisi, hyvä kun tämän yhden kanssa räpiköidään!

Nyt on ollut niin ikäviä ilmoja, tuulta, sadetta, liukastakin,
etten ole juurikaan ulkoillut (häpeä tunnustaa).
Jospa viikonloppuna ryhdistäytyisi, ensi viikolle ei uskalla luvata mitään, ainakaan loppuviikolle!

Ovatko Anemone Cef:n oireet jo helpottaneet? Vieläkö on huonovointisuutta, väsymystä? Entä Syysunelma, miten sädehoidon suunnttelureissusi sujui? Milloin rumba alkaa?
Toivotaan meille pitkämatkalaisille hyviä ilmoja, lumimyräkät pysykööt poissa!

Nyt ei viitsi veneillä, hangetkin on sulaneet, joten ollaan vaan kotona takkatulen lämpimässä kynttilän valossa! Hemmotellaan itseämme, välillä herkulellaankin??
Olette kaikki ajatuksissani, toivotan teille hyvää viikonloppua, Tintille erityisesti, koeta kestää!!

Rakkain terveisin
Irina

Irina | 17.11.2006 klo 21:19:25