Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Kuinka suuri on riski, jos lopettais tamofenin?

Heippa!
Kävin maanantaina onkologin vastaanotolla. Ei tarvinnut pyytää saikkua, se tuli ehdottomana, viisi viikkoa. Nyt on uni tärkein asia. Hän ajatteli jopa Letrozolen tauolle laittamista, mutta tuli sitten kuitenkin toisiin ajatuksiin. Yksi muutos lääkityksessä kerrallaan.
Olen käyttänyt nukahtamislääkkeena Imovanea, joka antaa keinotekoisen unen. Minä nukuin vain kuusi tuntia, eli juuri sen ajan kun lääkkeen vaikutus kestää.
Nyt minulle aloitettiin Mirtazapin lääke. Se on depressiolääke, mutta käytetään paljon juuri univaikeuksien hoidossa.
Kun luin sivuvaikutuslistan, ajattelin, että ei tule mitään, lisää samanlaisia oireita, joita minulla jo on.
Minun oli pakko ottaa yhteys vielä työterv. lääkäriin, että uskallanko käydä syömään tätä lääkettä. Hän kannusti ja kertoi hyvistä hoitotuloksista. Mirtazapin luo fysiologisen unen ja näin nukuttaa "oikeasti" ja se korjaa univelkaa. Ensimmäiset yöt olen nukkunut yli kymmenen tuntia. Tilannetta tietysti rauhoittaa se, että ei tarvitse lähteä aamulla töihin. tämä ensimmäinen viikko on mennyt niin, että olen ottanut Imovane puolikkaan ja yhden Mirtazapinin. Maanantaista lähtien Mirtazapinia pitäisi ottaa kaksi, mutta uskallanko vielä lisätä annosta, en vielä tiedä. Mua pelottaa myös se, kun joutuu syömään aina uusia lääkkeitä toisen lääkkeen aiheuttamiin sivuoireisiin.
Nyt ollaan tässä tilanteessa, mihin tämä johtaa ei kukaan tiedä. Mutta se on tosiasia, että jos uni ei oli kunnollista, ei ole hyvinvointia.
Nyt keskityn lääkärin määräyksestä nukkumiseen, ulkoiluun ja kaikkeen muuhun mukavaan. Saikun päätteeksi on vielä kaksi viikkoa vuosilomaa, jolloin matkustamme mieheni kanssa Egyptiin El Gounaan viikoksi.
Näin mennään eteenpäin, mutta kaikesta huolimatta en uskaltaisi lopettaa Letrozolea. Uusiutumisen riski pelottaa aina.
Nautitaan mukavista pakkaspäivistä ja luotetaan tulevaisuuteen.
terv. Gugi53
gugi53 | 28.10.2012 klo 17:55:05