Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Uutta päivää odotellessa

Heippa Helviira!

Niinhän se on, että alkuun olettaa olevansa täysin ulkopuolinen, jopa tirkistelijä näillä palstoilla. Siihen ja moneen muuhun olet saanut jo hyviä kokemusperäisiä neuvoja.

Venyttelystä; valuin seiniä ja lattioita pitkin. Ai juukeli kun sattui. Parhaaksi venyttelypaikaksi minulle osoittautui jumppapallo. Sen päälle selälleen ja kädet levälleen. Siinä sitten pyörittelin palloa suuntaan jos toiseenkin. Ei sattunut yhtään. Paikat venyi itsestään. Mitään kohtaa ei tarvinnut pakolla virutella.

Pieni varoitus; venyttelyä ei kannata lopettaa heti hoitojen päätyttyä. Itse venyttelin jonkin aikaa mutta sitten iski mahoton käsityövimma. Venyttely jäi vähäiseksi. Seuraukset huomasi heti. Käsi ei enää noussut kunnolla. Jopa vaatteiden pukeminen alkoi olla vaivalloista.

Kyllä ne myrkyt ja termit matkan varrella tutuiksi tulee. Itse en halunnut kovin paljon tietääkään. Muiden sairauksien lisäksi syöpämyrkkyjen miettiminen olisi pistänyt pienen pään sekaisin.

Kirjoitit ettei sinulla ole minkäänlaisia tunteita. Ei pidä paikkaansa. Tunteet on ja vahvat sellaiset. Kuvailit kevään kauneutta tosi hienosti. Jos se ei ole tunnetta niin mikä sitten on? Sitä tekstiä lukiessa näin ja haistoin kevään kauneuden ja tuoksut. Jopa niin hyvin että tuli vedet (kuiviin) silmiin. Jatka kirjoittamista samaan malliin. Meille osaamattomille se on suoranaista lääkettä.

Kaikki muutkin, myös negatiiviset tunteet tulee aikanaan. Turha niiden kanssa on hoppuilla. Hoitojen loputtua monelle tulee totaalinen tyhjyys. Itse en siihen osannut varautua. Eikä siitä näillä palstoilla kukaan maininnut. Siitäkin selviää ajan kanssa.

Öitä ja kauniita unia kaikille. T kielo
kielo43 | 22.5.2007 klo 20:10:00