Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Uutta päivää odotellessa

Huomenta kaikille siskoille!

Minulla on takana tosi huonosti nukuttu yö. Yöllä olin hereillä moneen kertaan, kädet ja jalat pisteli ja oli puuduksissa, varsinkin leikatun puolen käsi. Pissatti ja janotti jne.... 3v tyttökin oli hereillä jossain välissä. Sitten kun nukahdin, niin heräsin hikisenä painajaisiin. Perheen hävittyä töihin, kouluun ja päiväkotiin, ajattelin kääntää vain kylkeä ja jatkaa nukkumista. Mutta sitten tulikin kiire vessaan, mun vatsa toimii taas ihan liian hyvin. Joten nukkumisen sijaan tulin teidän kanssa juomaan teetä ja odottelen, että vatsa rauhoittuu. Täytyy jättää kahvi väliin :-\ blääh tai sitten juoda vasta myöhemmin päivällä.

Täällä Etelä-Suomessa satoi vettä aamulla, mut nyt näyttäisi pitävän ainakin taukoa. Siellä olisikin ulkoilulle tosi hyvä ja happirikas ilma.

Ensimmäisiä kertoja kun minä vierailin tällä palstalla, niin en ymmärtänyt oikeen mitään termejä, mitä muut kirjoittaa ja ajattelinkin, että kyllä ne viisaita, kun tietää kaiken. Olen niin utelias ja tiedonjanoinen luenne, että googletin termit ja lääkkeiden nimet auki itselleni (olin niin höpsö, etten kehdannut kysyä tällä palstalla). Tässä vaiheessa kun olen syto-putkessa, niin minulle on tarttunut jo pelkästään lääkäreitä ja hoitajia kuunnellessa sellainen määrä termejä, että niitä uppoaa jo normaalin päivän puheen sekaan ihan luonnollisesti. En vain aina muista että kuulija tai lukia ei välttämättä ymmärrä kaikkea mitä päästän suustani tai sormistani ulos. Joten hei, jos joku termi tai lääke tai mikä tahansa ei aukea, niin kysykää. Yleensä joku osaa purkaa ja moni osaa just kertoa omista kokemuksista. Hyviä www-sivuja tän syöpäjärjestön lisäksi tiedonlähteinä olen lueskellut www.kaypahoito.fi ja sieltä tiivistelmät potilaille ja sen alta rintasyöpä tai joku muu sairaus. Sitten www.terveyskirjasto.fi ja sieltä lääkeopas, löytyy markkinoilla olevat lääkkeet aakkosjärjestyksessä. Taxotere sytostaattikin sieltä löytyy, mutta CEF:fiä en löytänyt. Muistaako joku mistä toi lyhenne CEF tulee tai millä nimellä "kauppanimellä" se löytyisi?

Tiistai halaukia kaikille
MeriTuuli
MeriTuuli | 22.5.2007 klo 09:42:46