Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Uutta päivää odotellessa

Aurinkoinen huomen Etelä-Suomesta!

Minulla kesti kauan ennenkuin tohdin kirjoittaa tänne. Ensin halusin vain tietoa ja pelkäsin keskustelupalstoilta mahdollisesti löytyviä kauhutarinoita. Seuraavaksi rohkenin näille sivuille lukemaan, mutta en voinut kirjoittaa, kun tiesin, että monet hätääntyneet ystäväni ja oma miehenkin kävi lukemassa näitä keskusteluja ja etsimässä tietoa. Tunsin, että he kaikki tunnistavat minut ja tulevat jotenkin reviirilleni tässä sairaudessa. Loppujen lopuksi tulikin mahdottomaksi vastustaa kiusausta osallistua myös, nyt olenkin sitten jo kiintynyt tähän naisporukkaan.

Minulla oli liki puolisen vuotta sellainen tunne, että olin vääränlainen potilas. Nyt uskallan tuntea ja ajatella ihan omalla tavallani. Aluksi en itkenyt, raivonnut enkä kapinoinut, vaikka kaikki selittivät, kuinka tärkeää on päästää pahat tunteet ulos eikä padota niitä sisälleen. Sitten kun ajan myötä olen surrut ja ajoittain myös salaa kadehtinut terveitä ystäviäni, joilta syöpä ei vienyt entistä elämää, minun olisi kuulunut olla toiveikas, reipas ja tähdätä toipumiseen.

Avasin harmillisen myöhään radion, Aallon aamulähetyksessä oli kaksi (ääni nuori) naisihmistä puhumassa syövästä. Kuulin vain lopun, mutta hyvä kun asioista kerrotaan.

Nyt aamutoimiin, naapuri tulee kahville. Mukavaa, kivutonta, levollista ja hyvää päivänjatkoa,
Santeri
santeri | 22.5.2007 klo 09:01:45