Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Ja edelleen vielä hormoneista
Hei Millivanilli ja pahoittelut tilanteesi johdosta :(Kirjoitit, että "nyt en saa mitään hormoonia (edes korvaushoitona)". Hormonikorvaushoitohan tarkoittaa sitä, että käyttää jotain estrogeenivalmistetta paikkaamaan oman elimistön hiipunutta estrogeenintuotantoa. Koska munasarjasi on poistettu, sillä on saatu oma hormonituotantosi ajettua alas. Luin, että kasvaimesi oli estrogeenipositiivinen - se tarkoittaa, että et voi syödä mitään estrogeenivalmisteita, koska sehän "ruokkisi" sinun syöpääsi. Elimistössä muodostuu kuitenkin estrogeeniä muuallakin kuin munasarjoissa, joten siksi vaihdevuosien jälkeen hormonihoito on edelleen tarpeen. Karhuttaren mainitsema Arimidex on tällöin usein vaihtoehtona, ja luulisin, että sitä tai jotain vastaavaa sinulle tarjotaan kun sen aika on. Tamofenia myös voidaan käyttää vaihdevuosien jälkeen, mutta Arimidex on osoittautunut tehokkaammaksi, joten siksi se on todennäköisesti sinun tapauksessasi ykkösvaihtoehto. Mutta Karhuttaren sanoin - parempi etten sekaannu näihin tämän enempää, kun en ole lääkäri!
Muuten, vaikka minulla on munasarjat poistettu, niin onkologini silti pitäytyi Tamofen-lääkityksessä. Hän oli sitä mieltä, että sillä mennään se 5 vuotta ja sen jälkeen voidaan LISÄKSI käyttää aromataasin estäjää jopa 4 vuotta. Huh huh, pitkistä ajoista puhutaan ja on tosi vaikeaa miettiä elämää niin pitkälle.. =/
miu
- Mun tarinaMillivanilli
- Re: Mun tarinatoukokuu6
- Re: Mun tarinasanteri
- Re: Mun tarinaMillivanilli
- Re: Mun tarinaKarhutar
- Re: Mun tarinaanniina
- Re: Mun tarinamimi
- Re: Mun tarinaMartuuli
- Re: Mun tarinaMillivanilli
- Re: Mun tarinajulia
- Re: Mun tarinaKarhutar