Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Apua, pakokauhu iski!

Eevis,

Kun itse kuulin tästä niin mietin, että pistänkö graduhankkeeni syrjään (jäänyt kesken 20 v. sitten), että mitä ihmettä teen maisterin papereilla? Mieheni sanoi heti, että tottakai jatkat gradua ja niin sanoivat kaikki muutkin ja pian ymmärsin itsekin että jatkan sitä.

Ylipäätään pyrin siihen että elämä jatkuu normaalisti.

Pikkuserkkunikin sai saman diagnoosin ja hänet leikattiin viikko minun jälkeeni. Hän kertoi aikuiselle tyttärelleen tilanteen vasta kun leikkaus oli ohi ja koki, että se oli oikein hyvä menettelytapa.

Mitä arvelet että poikasi haluaisi? Haluaisiko hän mieluummin tietää nyt vai vasta kun sinä olet enemmän sinut asian kanssa, jolloin voit hänellekin viestiä toiveikkuutta? Jos hän on realistinen ihminen, niin ehkä voisit kertoa nytkin? Hän voisi sitten viestiä sinulle toiveikkuutta :)

Onko äitisi hyvässä kunnossa; jos tapaat häntä niin hän varmasti huomaa sinusta että jotain on vialla?

Vaikeita asioita; minä kerroin kaikille heti; mies, sekä lapset 15 ja 18. Isälle ja äidille oli vaikeinta kertoa.

Suunnitelmanne tulevaisuuden osalta kuulostavat minusta upeilta, niitä ei missään nimessä kannata viskata nurkkaan. Vanhan talon remppaaminen ja sinne muuttaminen, rauhallisemmin eläminen - vau. Jos on taloudellisesti mahdollista jäädä pois töistä niin miksei, mutta kyllä valtaosa sairastuneista menee takaisin töihin ja suurin osa jopa janoaa sitä, on tämä saikussa olo niin pitkäpiimäistä. Ja ei sitä kyllä kannata jäädä tuleen makaamaan :)

Jos rinnalle löytynyt mies tämän takia peruuttaa pois, niin hän ei ole sinun arvoisesi!! Sittenhän hän voisi häipyä jostain muustakin syystä, hyvä saada testatuksi tämäkin asia, minusta.

Yritä muistaa, että rintasyöpään sairastuneista 80-90% paranee, ja noiden muidenkin kuolinsyy on usein joku muu kuin rintasyöpä.

Edellen tsemppiä toivotellen,
thunder
thunder | 31.5.2007 klo 13:21:47