Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Apua, pakokauhu iski!

Eevis,

Sait jo monta viestiä, mutta en malta olla minäkään kirjoittamatta. Tuo on ehkä kamalin vaihe, kun odottaa tietoa paksuneulanäytteestä. Minulla oli sama tilanne kuin sinulla, että huonolta näytti ja olin yritinkin sitten huonoihin uutisiin henkisesti valmentautua. Kun sitten löydös oli pahanlaatuinen niin isku oli kuitenkin kova.

Mutta ihmeesti tän asian kanssa on tottunut elämään. Aamulla ei enää ahdista eikä eka ajatus ole tämä sairaus. Myös epätodellinen tunne (syöpäänhän sairastuvat muut, en minä taikka läheiseni) on mennyt ohi, ihan jo sen myötä kun kuulee kuinka moni muu ympärillämme on tähän sairastunut helpottaa siinä asiassa.

Muiden viesteissä oli kannustavaa tietoa toipumisesta; olemme hyvässä hoidossa, se on varmaa, vaikka sitten tuleekin joitain ikäviä kokemuksia.

Tällä palstalla kirjoittelee joukko todella upeita ja rohkeita naisia, monet nuoria joilla on pieniä lapsia. Joskus mieli ja kunto on maassa ja silloin löytyy aina monta soutajaa, väsynyt pääsee lepäilemään. Kun kaikki kerran samassa veneessä ollaan, niin vuorotellaan, se soutaa joka jaksaa. Huolta on herättänyt se, että aika monilla on tuo vasen käsi heikko, päädytäänkö soutamaan vain ympyrää jos kaikilla on soutuvoimaa enimmäkseen oikeassa? Löytyihän niitä sitten vasemmalla kädellä soutajia, joten enää ei ole riskiä siitä, että meidän pienet päät menee aiempaa enemmän pyörälle.

Sit kun voidaan hyvin niin kirjoitetaan kanssa, koska ainakin minusta on tosi ihanaa lukea mm. siitä kun Kevätmieli lähtee koirien kanssa maastoon ja Julia ottaa luomuruohonleikkurin esiin (=hevonen) - se antaa voimaa itsellekin ja uskoa siihen että täytyy pitää kiinni normaalitoiminnoista. (Minäkin olin eilen ekaa kertaa pyöräilemässä, ja vaikka tunsin itseni hyvin epäsporttiseksi - yleensä viiletän kovaa klossit kiinni pedaaleissa - niin olihan se ihanaa.)

Eli Eevis, paljon voimahaleja näihin odotuksen päiviin myös täältä Helsingistä, kerrohan meille (jos jaksat) mitä tuloksia sait!

Ja kaikille muillekin voimahaleja, voidaan niin hyvin kuin jaksetaan :))

thunder
thunder | 24.5.2007 klo 14:22:48