Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Apua, pakokauhu iski!

Ymmärrän että kauhu ja pelko ottaa otteeseensa. Silloin kokee uskovansa ja tietävänsä mitä tapahtuu. Mutta se on kuitenkin vain pelkoa ei koko totuus. Kerro tunteesi heti seuraavalla kerralla kun menet lääkäriin, tai ota heti yhteys terveyskeskuslääkäriin tai mene päivystykseen ja kerro asiasi. Saat heti keskusteluapua. Älä jää yksin. Suomessa joka päivä 10 naista kuulee saman diagnoosin kuin sinä. Et todellakaan ole yksin.
Pahinta mitä itsellesi voit tehdä on jäädä paikalleen. Etsi netistä tukihenkilö itsellesi. Syöpäjärjestöjen sivuilta niitä löytyy. Juttele ja keskustele, pelko laukeaa pikkuhiljaa. Se on mahdollista.
Itse nyt sairastuttuani syöpään tai niin kuin sanon että kun minulle tuli tämä tapaus, olen sitä mieltä, että syöpä sanalla on liian negatiivinen kaiku ja maine. Tuo kuva, että syöpä on samaa kuin kuolema juontaa juurensa muutaman kymmenen vuoden taaksen jolloin syöpää ei pystytty niin hyvin hoitamaan. Nykyään sitä hoidetaan niin hyvin, että koko sanan käyttö saataisiin lopettaa ja keksiä kokonaan uusi sana, jokin jolla ei ole niin negatiivinen kaiku.
Sinä et ole yksin, myös minä olen käynyt paksuneulanäytteessä, vasen rinta poistettiin ja saan sytohoitoja parhaillaan. Elän ja voin hyvin. Lenkkeilen ja nautin ruoasta ja puutarhanhoidosta. ET ole yksin.
edith | 25.5.2007 klo 08:46:51