Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Glivecistä

Hei.

Sairastan ph+ akuuttia lymfaattista leukemiaa ja olen syönyt siihen Gliveciä 5 vuotta. Glivec oli viimeinen oljenkorsi ja "pelastus" minun tapauksessa ja nyt se on pitänyt taudin poissa täydellisesti 5 vuotta. Missään vaiheessa ei tauti ole pelottanut tai vaivannut minua, ainoastaan tämä Glivec on haitannut elämänlaatuani. Syön sitä 600mg päivässä ja sivuvaikutuksia ovat olleet: ajoittain suuri väsymys, kalpeus, lihaskrampit, hengenahdistus, nivelkivut, naaman turvotus, pahoinvointi ja masennus. Osa näistä sivuvaikutksista on tullut vasta kahdenvuoden lääkkeen syömisen aloituksesta. Olen kuitenkin onnistunut elämään aikalailla normaalia elämää, käymään töissä ja olen jopa matkustellutkin ympäri maailmaa. Pieniähän nämä vaikutukset on jos tämä lääke tosiaan pitää taudin poissa, mutta olisi jo kiva kuitenkin päästä siitä jo eroon.

Tsemppiä kaikille ketkä syövät myöskin Gliveciä!
futur | 7.5.2007 klo 23:17:44