Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Glivecistä

Hei Tulita + muut!
Mukava kuulla sinustakin ja miten voit nyt kun olet aloittanut glivecin.
Ihan samat oireet on minulla. Lääkäri sanoi jo aikaa sitten että olen kausvoiltani vanhemman näköinen ja iho on paksuuntunut ja kireä. Silmien ympärillä on paljon nestettä ja kostean viileällä pyyhkeellä saan ne helpottumaan, mutta muuten koko naama on pöhö??
Nestettä on tullut koko aikana n. 5kg ja lähti pois viime syksyllä kun alkoi kilpirauhasen liikatoiminta. Nyt kun sen lääkitys pienennettiin, niin jopa tuli se 4 kg takaisin mikä lähti ja alle kuukaudessa. Lääkäri ei ollut huolissaan kun eilen soitteli. Nestettä pitäisi kertyä nopeaan jos siihen puututaan ja paljon.
Minulla kuvattiin perna, maksa, EKG + keuhkokuvat kaikki on ok ja tauti reminsiossa kuten lekuri sanoi eli lääke vastine todella hyvä.
Minulla on punakkuutta välillä, mutta kännykällä puhuminen altistaa jotenkin ja posket helottaa tosi paljon silloin?
Minulle ei saa antaa lynfaa, mutta kysy lääkäriltäsi tai soita Porkalle suoraan (meilahteen) lynfa auttaa turvotukseen.
Hikoile en ollenkaan edes helteellä, saunassa iho nihkeä myös, eli ei vaihdevuosi oireita. Minulla ei tullut ollenkaan vaihdevuodet kun oli yhtä aikaa kilpirauhasen liikatoiminta ja tämä KML päällä v2003 eli jotain hyvääkin. Hormonitoimintaan saan ainoastaan Vagifem kapselia 1x vkossa.
Hiukset nyt paksummat kuin v2003 ja väriä saa purkista vaikkakin ei useasti voi laittaa.
Luitko Jussin ja Sirpukan keskustelut glivecistä, todella hienoa. Minullekin ovat sanoneet tuon mahdollisuuden, joten ensi kontrollissa kun kokeet otetaan + luuydinpunktio niin tiedetään taas enempi. (25.6)
Sivuoireet kestää kunhan vain lääke puree, eikö näin.:)
Kesää odotellaan ja aurinkokin räntäsateen jälkeen paistaa vielä.
Tsemppiä kaikille
terkuin:
Vaapukka
vaapukka | 4.5.2007 klo 23:49:31