Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Glivecistä

Hei vaan kaikille pitkästä aikaa!

Minulle kävi tuon Glivecin kanssa sillä tavalla, että tulin sille allergiseksi.
Olin syönyt lääkettä tasan kuukauden, kun ensin neutrofiilit hävisivät kokonaan, ja tuloksena siitä infektio, oli kuulemma sytomegalovirus. Kaksi viikkoa vierähti sairaalassa kovassa sahaavassa kuumeessa.
Kotiin pääsin sitten, mutta Glivec pidettiin tauotettuna vielä muutaman viikon. Sitten lääkäriaika ja Glivecin uusi aloitus.
Ensimmäisen annoksen jälkeen tuli kamala olo, tuntui kuin norsulauma olisi juossut ylitseni, kaikki lihakset ja luut särkivät ja kuume nousi taas. Jo normalisoituneet tulehdus- ja maksa-arvot hyppäsivät pilviin.
Taas sairaalaan, jossa lääkäri totesi tapahtuneen allergiseksi reaktioksi. Minun osaltani Glivecit on nyt syöty ja nyt odottelen kotona arvojen normalisoitumista, jonka jälkeen taas sairaalaan aloittamaan uusi lääke, dasatibiini. Jos sekään ei sovi, niin edessä on kantasolusiirto.
Mieliala ei ole kovin korkealla tämän pyörityksen jälkeen, olo on aika heikko ja painokin putosi 10 kiloa, mitä toisaalta voi pitää positiivisenakin asiana, kun oli vähän ylipainoa.
Tämmöisillä mennään tänään, saa nähdä, mitä huominen tuo.
Mukavaa kesän alkua kaikille kohtalotovereille, toivottavasti teitä onnestaa paremmin.
Unelma
unelma | 12.5.2007 klo 10:47:30