Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Re: Glivecistä
Hei!Olen samanikäinen Etelä-Savosta oleva nainen ja minulla on todettu KML vuonna 2003 .
Itsekin olin alussa peloissani ja huolissani kun en saanut lääkettä heti. Minullakin kuin myös muilla on todettu tämä ns. vahingossa. Minulla todettiin kilpirauhasen liikatoiminta samaan aikaan joten Glivecin aloitus aloitettiin kun saatiin jodilla ensin hoidettua struuma pois.
Alkuoireita on ollut vain yleisiä perussairauksiin sopivia, mutta nyt lähimmät vuoden on ollut lihas/luukipuja, kramppeja, turvotusta.
Minulla oli 95% ns. pahoja soluja, jotka sitten aloitettuani Glivecin tippuivat parissa kk:ssa 8% ja nyt on todella hyvä vastine.
Minua on enempi sairaus ahdistanut kuin lääkkeen vaikutus, koska näinkin hyvä vastine on saatu.
Ohjeena olisi hyvä ottaa lääke ruoan yhteydessä, sekä runsaan nesteen kanssa. Eli minä laitan tapletit ruoan sekaan, niin ei tule vatsakipuja ja nipistelyä vatsaan. Muutenkin nestettä olisi hyvä juoda 2-3 litraa päivässä, sekä välttää semmoisia kipulääkkeitä jotka ärsyttävät vatsaa. Jos niitä joutuu johonkin käyttämään tietysti.
Itse olen tyytyväinen lääkkeen tehoon.
Minulla oli HB lähtö 148, nyt 118-125 välillä, eli jonkin verran väsymystä ajoittain.
Minulla on nyt kontrolli 12.3 ja saan tuoreet tulokset.
Täällä on nyt monta palstaa missä käsitellään KML sekä Glivecin käyttöä, niin käy ne myös lukemassa.
Soita ja jouduta Kelaa, niin käsittely nopeutuu.
Voimia ja keväisiä päiviä sinulle kuin myös muille.
t: vaapukka
- Glivecistäunelma
- Re: Glivecistäpankko
- Re: Glivecistäunelma
- Re: Glivecistänasuli
- Re: Glivecist�jussi
- Re: Glivecist�pankko
- Re: Glivecist�nasuli
- Re: Glivecistävipsu
- Re: Glivecistäunelma
- Re: Glivecistävipsu
- MUISTUTUSinka