Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Glivecist�

Hei Unelma

Minulla (mies 50v)todettiin KML lokakuussa 2005 myös "vahingossa". Ensi reaktio oli tietysti aikamoinen shokki, mutta sain HUS:ssa heti paljon hyvää tietoa taudista ja lääkityksestä. Tieto lieventää ainakin minunkohdalla pelkoa ja en koe KML:ää kovinkaan uhkaavana nykyisin. En ole kokenut itseä muuten sairaaksi ja elän ihan normaalia elämää kuten ennenkin. Glivekillä on ollut pieniä sivuvaikutuksia kuten silmien punoitus, vatsan toimiminen "vauhdilla".
Olen nyt syönyt Glivecia 16 kk ja olen ollut nyt tasan vuoden mukana Glivec/PegInterferon testissä. Pistän interferonia kerran viikossa ihon alle. Tämä lääkitys on tehonnut minuun erittäin hyvin. 7 kk:een ei minulta ole löydetty mitattavaa tautijäämää. Eilen alkoi uusi testi jossa lopetan Glivekin syömisen heti ja Interferonin käytön 6 kk päästä jos tauti ei nosta päätään liikaa. Seuranta on tarkkaa ja suurella todennäköisyydellä tauti näyttäytyy joskus uudelleen mutta näillä näkymin se on heti kontroloitavissa ja ei aiheuta vakavaa uhkaa.
CML.fi sivuilla on paljon hyvää tietoa ja hyviä linkkejä muille sivuille. Kerron mieleläni omista kokemuksista ja olisi todella mukava joskus tavata kohtalotovereita ja vaihtaa kuulumisia muutenkin kuin netissä.

t.Jussi
jussi | 13.2.2007 klo 11:05:45