Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Re: Glivecistä
Moi Unelma ja kaikki muut kohtalotoverit!Mä oon 35 vuotias ja mulla todettiin KML marras-joulukuun vaihteessa 2005. Kaikki on alusta saakka sujunut hyvin. Sairaalahoitoa heti toteamisen aluksi n. viikko ja joulusta vielä viikko kun tuli kuumetta. Muistaakseni pari viikkoa Hydreaa ja sen jälkeen heti Glivecia. Sain aina kontrollikäynneiltä SATKS:sta Glivecit mukaani seuraavaan käyntiin asti. Muistaakseni vasta tammikuussa 2006 sain uuden kelakortin, jolla saatoin itse hakea lääkkeet apteekista. Leukkarit lähtivät hyvin laskuun, alussa 155 ja tammikuun puolivälissä jo normaalit. Hemoglobiini pysytteli alamaissa vähän pidempään, mutta nyt pyörii siinä 120-130 ilman rautaakin. Kramppeja mullakin on ollut eri puolilla kehoa, yleisemmin kuitenkin jaloissa. Juuri kun aloin kirjoittamaan tätä viestiä, oli ikävän puoleinen kramppi jalassa, mutta nyt jo hellittänyt. Niitä on muuten ollut aika vähän viimeaikoina, mutta kun tulee ovat pahoja. Mutta eipä kannata valittaa, sillä mua ei esim. ole juurikaan väsyttänyt. Ainakaan en joudu turvautumaan päivänokosiin ja töissäkin käyn normaalisti. Kun nyt joku noista ilmavaivoista sanoi, niin niitä mullakin on viimeaikoina ollut tavallista enemmän. Johtuuko lääkityksestä, on eri asia, sillä niitä on ollut enemmän vasta viimeiset puoli vuotta. En usko, että lääkitystä kannattaa pelätä. Käsittääkseni sivuoireita on hyvin vähän ainakin jos verrataan muihin syöpälääkkeisiin. Toivon sinulle kaikkea hyvää lääkityksesi kanssa=)
- Glivecistäunelma
- Re: Glivecistäpankko
- Re: Glivecistäunelma
- Re: Glivecistänasuli
- Re: Glivecist�jussi
- Re: Glivecist�pankko
- Re: Glivecist�nasuli
- Re: Glivecistävipsu
- Re: Glivecistäunelma
- Re: Glivecistävipsu
- MUISTUTUSinka
- Re: MUISTUTUSpankko