Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Lähipiirissä syöpäpotilas

Re: Syövän uusiutuminen nopeasti

Hei Glenn

Pidän kommenttiasi sillä lailla epäoikeudenmukaisena, että eristät sairaan perheineen kaiken normaalin vuorovaikutuksen ulkopuolelle. Jos sitä laajaa verkostoa ei potilaan omaisena ja rakastettuna kykene näkemään, niin silloin todellakin on vaarassa kuluttaa voimansa loppuun. Ja minä todellakin vastasin vain Piiulin kysymykseen "Mistä voimia".

Ei ole häpeällistä pyytää apua tai olla terveesti itsekäs, ja minusta olisi raukkamaista jos oma puolisoni joutuisi koko ajan olemaan hemmetin rohkea. Tietysti, minä olen omassa tilanteessani rohkea meidän kummankin puolesta, ja auon sellaisia polkuja, joita hänen ei toivottavasti koskaan tarvitse kulkea perästä. Erityisen kiitollinen olen hänelle siitä, että hän ei ole hylännyt minua, koska se jos mikä osoittaa hänen kykynsä rakastaa minua sellaisena kuin olen.

Kuoleman edessä ihminen on rehellinen, ja jos ei kestä surua, ei myöskään ole uskaltanut elää. Oliko julmasti sanottu, Glenn? Suvi on omissa avauksissaan kirjoittanut ulos sen arjen, jota monessa syöpäperheessä pienten lasten kanssa eletään, ja hartiat ne on sairaallakin. Eivät ne säry, koska ne ovat jo kantaneet suuria kuormia (kuvaannollisessa mielessä huom).

T. Karhutar
Karhutar | 22.11.2007 klo 15:09:19