Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Lähipiirissä syöpäpotilas

Re: Syövän uusiutuminen nopeasti

Viestissäsi on jotakin tuttua ja lohduttavaa, vaikka asiasi eivät omieni kanssani yksi yhteen olekaan. "Minä kestän vaimoni vuoksi aivan mitä vain." Aivan sama tunne. Hitsauduimme yhteen yli 30 vuoden ajan, ja vaikka itse sen sanonkin, loppputulos oli molempia osapuolia tyydyttävä. Joskus ajattelen, että olimme liian onnellisia ja meille oli pakko jossain vaiheessa kääntää esiin myös elämän toinen puoli. Tämä on siis tunne, ei minkään järkeilyn tulos. Prosessoimista tässä jutussa joka tapauksessa on varmaan lopuksi ikää. Nyt on aamuyö, kolmen tunnin päästä on lähdettävä taas töihin. Päivät vaimoani hoitaa hänen siskonsa, iltaisin ja öisin päivystän minä. (Vaimoni riutuu hitaasti pois, kotihoidossa jos mahdollista loppuun asti.) Vaikka työ on minulle rasite, se toisaalta ehkä pitää minua jotenkin järjissäni. Yksi ongelmani on se, että koska vaimo ei enää voi jakaa ajatuksia kanssani, tulee näitä pohjattoman yksinäisyyden hetkiä. Nytkin kirjoitan tällaista tajunnanvirtaa välittämättä siitä, löytääkö lukija tästä varsinaista logiikkaa vai ei. Suru tekee itsekkääksi, se on selvä, mutta kai se on itselle suotava.
Sanaton | 28.11.2007 klo 04:30:15