Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Lähipiirissä syöpäpotilas
Re: Syövän uusiutuminen nopeasti
Suvi,olet viisas ja vahva nainen. Myös Avecin sanat ovat viisaita. Kun minun mieheni sairastui, hän totesi, että nyt punnitaan Isä meidän -rukouksen vaikein kohta: Tapahtukoon sinun tahtosi. Se on ollut vaikein, mutta myös vapauttavin ajatus. Olen usein miettinyt, että jos ei usko mihinkään korkeampaan voimaan tai ylipäätään mihinkään, on koettelemus ylitsepääsemätön. Siis jos ajattelee, että kaikki on itsestä kiinni ja omissa käsissä. Kun arjessa, jaksamisessa, rakastamisessa ja perheen eteenpäin viemisessä riittää jo kohtuuttomasti työtä, olen yrittänyt antaa vastuun isommista asioista isommille voimille.
Ei se ole helppoa, mutta pitää järjissään ja antaa lohtua. Vaikeimpina aikoina olen rukoillut: "Tapahtukoon Sinun tahtosi, sinun kämmenelläsi on elämämme, mutta jos Sinä katsot aiheelliseksi ottaa rakkaimpani pois, pidä sitten hänestä hyvää huolta." Eli vaadin myös vastuunottoa ja tulosvastuuta :), niin älyttömältä kuin se kuulostaakin.
Minullakin on hyviä ihmisiä ympärillä, mutta tukiverkostoa on vaikea hyödyntää täysmääräisesti. Kun ei vain voi romahtaa.
Ensimmäisenä vuonna voimaa antoi perusteltu toivo. Nyt, kun pitää alkaa huonommista lähtöasetelmista uusi taistelu, on löydettävä uusi tapa toivoa, taistella ja elää arkea. Kun ei vain voi jaksaa täpöillä koko ajan.
Eilen oli pitkästä aikaa sellainen labrakäynti, joka ei johtanut trombosyyttitankkaukseen tai Neupogenin pistämiseen. Siitä pitäisi nyt ottaa viikonloppuna kaikki ilo irti ja uskoa, että tästä alkaa taas paraneminen.
Noudatetaan Avecin kehoitusta ja heittäydytään luottamuksen varaan. Pahimmassakin tapauksessa olisi valtavaa tuhlausta käyttää aika suremiseen ja pelkäämiseen. Varsinkin, kun ne huonotkin asiat tapahtuvat aina eri tavalla ja eri aikataululla kuin luulee.
Mukavaa viikonloppua teille molemmille ja kaikille palstalaisille!
Vompatti
- Re: Syövän uusiutuminen nopeastivompatti
- Re: Syövän uusiutuminen nopeastiJaetaan tietomme
- Re: Syövän uusiutuminen nopeastipeltirumpu
- Re: Syövän uusiutuminen nopeastiKarhutar