Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: ONKO HORMOONINEGATIIVISESTA RINTASYÖVÄSTÄ SELVIYTYNEITÄ
Huomenta!Palasin tänne vanhaan ketjuun,kun nyt lopulta sain tietää syöpäni laadusta enemmän. Se oli Her2 negatiivinen ,jonka otin itse ensin positiivisena. Mutta miten sitä sitten aina lääkäriltä tulon jälkeen alkaa pohtimaan ja vääntämään näitä asioita eikä muista kaikkia kysyä. Unohdin kysyä jakautumisnopeutta ja sitten oli tämä hormoninegatiivisuus. Lääkäri jotenkin selitti,että hoitojen kannalta asia on kohdallani positiviinen,ei tavita munasarjojen sädetystä eikä hormonaalista lääkitystä. Hänen mukaansa nuoremmilla potilailla tämä negativisuus on usein positiivisempi asia kuin vanhemmilla? Sitten kuitenkin kotiin tultuani ja luettuani itse tuota tietoa, hormoni negatiiviset ovat nopeammin eteneviä. Että miten taas tähän uutiseen oikein suhtautuisi? Muistelin,että jollekkin tälle palsatalle kirjoittaneelle oli sanottu jopa 90% uusiutumisriski vastaavan tyyppisessä rintasyövässä? minun onkologini näyttää selvästi välttävän noiden ennusteiden antamista ja voi olla parempikin niin. Pitäisi myös itse ,kuten olette monet neuvoneet, olla liikaa pohtimatta niitä, kun ei tiedä miten kunkin kohdalla tämä pirulainen käyttäytyy? Ja luulisi tämän hevoskuurini sytojakin jonkin verran näitä prosenttilukuja parantavan,muutenhan rupeaa ajattelemaan, kannattaako ne edes.Tulipa minulle samalla tiedoksi tämä soutumatkan pituus,joka tulee olemaan tuonne ensi toukokuun alkuun. Minulla mennään nyt sytojen kanssa oikein pitkän kaavan mukaan eli 5 krt taxo ja 4 krt CEF. Katsotaan kumpa kaatuu muija vai syöpä? .Vielä ainakin tahdon uskon,että tuo syöpä. Onko täällä muita näitä pitkän kuurin läpikäyviä/-käyneitä,miten on mennyt? Tuliko sinulle,jos olet foorumissa,äityliini, tälläinen samanlainen hevoskuuri? Muistelin ,että soutelet tuossa edessäni,mutta mitenköhän pitkän matkan ja jos kaikki menee ok,koska suurin piirtein rantaudut?
Viikonloppuja kaikille
T: tinttinen
- Re: ONKO HORMOONINEGATIIVISESTA RINTASYÖVÄSTÄ SELVIYTYNEITÄtinttinen