Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: ONKO HORMOONINEGATIIVISESTA RINTASYÖVÄSTÄ SELVIYTYNEITÄ

Hei Pikkumyy ja kaikki muutkin, jotka miettivät triplanegatiivisuuttaan!

Syöpä on arvoituksellinen sairaus ja sen kulkua on vaikea ennustaa, mutta jos kaikki menee hyvin, niin tauti ei tule pitkiin aikoihin uusimaan, ja jos uusiikin, niin hyvin todennäköisesti aluksi paikallisena - jos kainalo on ollut puhadas - milloinka se on edelleenkin "parannettavissa" oleva sairaus. Joten her-negatiivisuudella saatat selviytyä todella pitkään ilman tautia ja kuolla vaikka vanhuuteen sitten myöhemmin.

Minä olen myös miettinyt kovasti jo tätä hoitojen jälkeistä elämää, ja aikamoisin peloin olen kuormattu, sen huomasin toissa päivänä. Vietimme työpaikan pikkujouluja ja olin siellä tervehtimässä tuttuja, ja vaikka kaikki olikin myönteistä ja mukavaa, niin silti oli jotenkin raskasta. Kukaan ei oma-aloitteisesti tullut viereen istumaan ja puhumaan, ja sitten kun jotakin puheltiin, niin naisten oli suorastaan mahdotonta olla kommentoimatta ulkomuotoani, joka kuulemma näyttää "yllättävän hyvältä". Erehdyksessä kukaan ei kysynyt "miltä tuntuu" ja oli yksi mies joka muisti tuttavansa sokeutuneen sytojen ansiosta.

Että tällaista se nyt sitten on, ainakin vielä. Huomenna pitäisi mennä Turkuun sädehoitojen suunnitteluun, ja sekin yllättävästi jännittää - mitä jos tt-kuvissa onkin jotakin? Oi elämää!

T. Karhutar
Karhutar | 9.12.2007 klo 10:37:17