Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: ONKO HORMOONINEGATIIVISESTA RINTASYÖVÄSTÄ SELVIYTYNEITÄ

Olen myöskin uusi keskustelija tällä palstalla ja vaikka jo 3 X taxoa takana, on kaikki kuitenkin vielä epäselvää. Minulle on suunniteltu hoidoksi 3-4 X TAXO ja 3-4 X CEF, sekä sädehoidot. En ymmärrä täysin tätäkään, miksi joillekkin annetaan enemmän kuin toisille. Mutta tähän diagnoosiini: Kainalotyhjennyksessä 2/14. Rinnan osapoistossa 15mm läpimittainen huonosti erilaistunut duktaalinen karsinooma. ER-, PGR-, Ki67 korkea n.80%, HER-2-. Tehty levinneisyystutkimukset, luustokartta, keuhkokuva, ja vatsan UÄ-tutkimus, joissa ei metastasointiin viittavaa.
Minulle ei anneta Herceptiniä, koska olen hormooninegatiivinen. Mitä sitten tarkoittaa, että on hormooninegatiivinen, mutta HER-2 on positiivinen, toisin kuin minulla. Onko muita samallaisia, mitä teillä hoitoina? Sairauteni on GradusIII luokkaa. Minulle myös lääkäri sanoi, että on paremmat ennusteet, kuin hormoonipositiivisilla, nyt kuitenkin vähän epäilen. Olen vasta 39-vuotias, enkä todellakaan aio antaa periksi, mutta olisi kiva kuulla kohtalontovereita, miten olette selvinneet ja miten teitä on hoidettu?
Viljonka | 2.7.2008 klo 10:25:06