Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: HSIL papasta. Ikä 23v.

Voi vitsiläinen, että minua on alkanut kyllästyttämään tämä odottelu ja hohhailu. Ajattelin jo, että selviän pelkästään sillä ihmeen LOOP-hoidolla, mutta nyt olen taas tehnyt sen virheen, että olen lueskellut tuntikaupalla nettiä. En ole mitään hyvää tarinaa oikein löytänyt. Kaikki, joilla on ollut papasta se luokka4 ja HSIL ovat joutuneet ties millaiseen rääkkiin.

Toisekseen ajattelin, että en ikinä enää mene siihen kolposkopiaan. Kai sekin on sitten vielä edessä uudestaan. Lisäksi mitä se elämä nyt sitten on tästä eteenpäin? Ai jatkuvaa ravaamista siellä naistentautien polilla?

Loop-hoitoa, kolposkopiaa, papakokeita ja taas uudestaan. Tätäkö nyt sitten vuosia vaan? Entäs sitten tänä aikana? Ai pelätä kokoajan uusiiko ne muutokset, paheneeko ne? Joudutaanko kohtu poistamaan? Jäänkö lapsettomaksi koko iäkseni? Entäs jos sanotaan, että jos lapsia meinaa hommata, ne kannattaa tehdä nyt ja eihän se nyt onnistu:(

Ja entä jos nyt todetaankin se syöpä? Voiko kohdunkaulansyöpä oikeasti olla tämän ikäisenä? Miksi sitten valehdellaan, että se vaatii kehittyäkseen noin 10vuotta? Miten minulla sitten muka on näin paha tilanne?

Ja kun ne koepalat kolposkopiasta meni nyt sitten patalogille niin ei ole kovin kivaa jokapäivä sydän kurkussa hakea postia. Samoin säikähtää kun puhelin soi, että soittavat sairaalasta. Ja mitä nekin tarinat on, että kolposkopia on antanut ihan ok vastaukset, mutta LOOP hoito antaakin karun diagnoosin, että syöpä? Eli eikö niihin kolposkopian tuloksiin ole luottamista?

Voi itku kun surettaa ja suututtaa koko juttu. Koko kesä meni pilalle kun saa jatkuvasti pelätä mitä tuleman pitää. Pelottaa sekin, että saan syöpä diagnoosin ja sitten luen näitä vanhoja kirjoituksia täällä itku silmässä, että tuolloin oli vielä toivoa esiasteesta.
connie | 11.6.2008 klo 23:10:37