Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: HSIL papasta. Ikä 23v.
Hei,Olen itse nyt 24 vuotias rintasyöpäpotilas. Rintasyöpään sairastuin puolisen vuotta sitten eli ikäisenäsi. Muistan niin hyvin ajatukseni, kun kuulin olevani sairas. Liioittelenko? Onko tilanne oikeasti kuinka paha? Mitä tästä seuraa? Jäänkö sytostaattihoitojen vuoksi lapsettomaksi? Kaikki samat tai hyvin samantapaiset kysymykset pyörivät päässäni hullun tavalla kuin sinullakin nyt. Valitettava tosiasia on, ettei kukaan tiedä tällä hetkellä, kuinka vakava tilanteesi on. Syövässä/syöpäepäilyn kanssa eläessä joutuu ennen muuta elämään epävarmuuden kanssa. Kyseinen epävarmuus kestää kauan, jopa loppuelämän, mutta sen kanssa oppii elämään ja se muuttaa muotoaan sairauden eri vaiheissa. Lohdutuksen sanoina voin sanoa, että pahimmassakin tapauksessa erittäin paljon voidaan tehdä ja vielä on kuitenkin mahdollista, että kyseessä on pelkkä säikähdys.
Anna itsesi kuitenkin nyt käydä läpi kaikki ne tunteet ja ajatukset, jotka mieleen tulee. On luonnollista olla äärimmäisen huolestunut, kun pelkää vakavan sairauden osuneen omalle kohdalleen. Muista kuitenkin myös se, että vaikka kyseessä olisi syöpä, se ei automaattisesti ole maailman loppu vaan senkin kanssa voi elää ja siitä myös parannutaan.
Kysyit tulisiko sinun suhtautua tähän vakavasti vai olemalla rauhassa. Riippumatta siitä, mitä sinun käskettäisiin tehdä, olisit todennäköisesti joka tapauksessa vuoroin rauhallisempi ja vuoroin enemmän peloissasi. Itse olen omalla kohdallani huomannut, että kun ensin antaa itsensä olla oikein peloissaan, niin hetken päästä on automaattisesti rauhallisempi olo. Jos taas kieltää itseltään pelon, pelkää jollain tasolla koko ajan. En tiedä, toimiiko se näin myös sinun kohdallasi, mutta kannattaa kokeilla.
Joka tapauksessa ISO HALI täältä ja usko siihen, että riippumatta siitä, miten asiat ovat, eteenpäin mennään!!
- HSIL papasta. Ikä 23v.connie
- Re: HSIL papasta. Ikä 23v.Myrps
- Re: HSIL papasta. Ikä 23v.Lifeline
- moi Nuruconnie
- Re: moi Nurunuru
- Re: HSIL papasta. Ikä 23v.protein
- Re: HSIL papasta. Ikä 23v.tigemauk
- Re: HSIL papasta. Ikä 23v.syöppis