Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: HSIL papasta. Ikä 23v.
Heippa Connie!Muistan vielä hyvin omat pelkoni puolentoista vuoden takaa joten voin hyvin kuvitella mitä käyt nyt läpi. Minulla oli siis syksyllä 2006 papa 3-luokkaa ja LSIL. Kolposkopiassa otetiin koepalat ja tulos pysyi ennallaan. Odotettiin puoli vuotta (nuorilla on suuri todennäköisyys että lievät muutokset paranevat itsestään koepalojen oton jälkeen) ja keväällä 2007 papa oli 4-luokkaa. Silloin tehtiin ensimmäinen loop-hoito. Loopin tuloksista löytyi vain dysplasia levis muutos eli kaikista lievin muutos. Syksyllä 2007 kontrollissa papa oli taas 1 luokkaa ja koepalat oli puhtaat. Nyt keväällä 2008 papa oli edelleen 1-luokkaa mutta kaavintanäytteestä löytyi dysplasia moderata muutos joka yritettiin loopilla poistaa viime viikolla. Nyt odottelen tuloksia saatiinko kaikki poistettua ja mitä jatkossa jos kaikkea ei saatu pois. Ikää minulla on 28-vuotta ja lapsia on kaksi.
Kolposkopiassa selviää aika paljon siitä mikä tilanne oikeasti on. Minulla toiset lääkärit on todella hyvin selvittänyt tilannetta missä muutokset on olleet, kuinka laajoja ja minkä asteiselta ne on näyttäneet. Toiset lääkärit taas ei ole kertonut paljon mitään joten valmistaudu hyvin kolposkopiaan menoon. Kirjoita kaikki mieleen tulevat kysymykset paperille että muistat ne siinä tilanteessa kysyä ja vaadi vastauksia. Itse olen joka kerta niin paniikissa että ilman muistilappua en muistaisi kysyä yhtään mitään, nytkin puolet jää kysymättä ja sitten soittelen jälkikäteen sairaalaan. Sairaalan henkilökunta on kuitenkin siellä meitä potilaita varten ja jos sinua jokin asia mietityttää niin soita suoraan polille ja kysy. Monesti hoitajat osaavat vastata kysymyksiin hyvin ja heillä on enemmän aikaa kuin lääkärillä.
Tsemppiä odotteluun, päivä kerrallaan se lähenee ja sitten se on jo ohi (ja uusi tulosten odotus alkaa).
Miisa
- HSIL papasta. Ikä 23v.connie
- Re: HSIL papasta. Ikä 23v.Miisa
- Re: HSIL papasta. Ikä 23v.Lifeline
- moi Nuruconnie
- Re: moi Nurunuru
- Re: HSIL papasta. Ikä 23v.protein
- Re: HSIL papasta. Ikä 23v.tigemauk
- Re: HSIL papasta. Ikä 23v.syöppis