Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: HSIL papasta. Ikä 23v.
Hei!Hyvä, että kaikki näyttää hyvältä!
Itse odottelen jälleen hiukan hermostuneena papa-tuloksia ja eksyin tänne lueskelemaan taas. Ajattelin muistutella toistaiseksi hyvästäkin tarinasta, josta olenkin jo tällä palstalla kirjoitellut. Minulla ikää löydöksen aikaan 26v, ei lapsia ja olin ja olen edelleen pitkässä parisuhteessa. Minulla oli välivuotoja ja yhdynnän jälkeen vuotoja, joita ihmettelin gynekologilla. Papassa ei ollut aiemmin ollut mitään, parin vuoden välein olin käynyt nykyisessä suhteessani, en uskonut useammin tarvitsevani. Tuolla kerralla löydettiin yllättäin myös papassa jotain epäilyttävää, tosin en tajunnut asian tilaa silloin papa-kokeessa. Papakokeen tuloksissa ymmärsin jo olevan häikkää, vaikkakaan en ymmärtänyt yhtään sanaa siitä, mikä vikana oli. Jälkikäteen ajatellen tuskinpa oikeastaan edes tiesin, mitä papalla nyt sitten loppujen lopuksi haetaan. Sen sijaan jatkon kolposkopiasta ja mahdollisesta loop-hoidosta kerrottiin hyvin. No paniikissa sitten selaamaan nettiä ja paniikki vain yltyi. Luin aiheesta kaiken, mitä käsiini sain. Kolposkopiaan pääsin tosi pikaisesti. Gynekologi teki samalla loopin, tästä oltiin jo varoiteltukin. Jännitin kovasti, mutta toimenpide oli siedettävä. Ei sattunut, eikä kirvellyt, tuntuu kyllä ja onhan se epämiellyttävää siinä ketarat levällään olla niin pitkään. Loopissa poistettussa palassa muutokset olivat dysplasia gravis luokkaa (en muista termiä, mutta ihan kunnon muutoksia ne jo on). Tämän jälkeen olen käynyt puolen vuoden välein ensin kaksi kertaa kolposkopiassa ja sitten kaksi kertaa papassa, joista nyt jälkimmäisen tuloksia odottelen. Kolme aiempaa kertaa tulokset ovat olleet puhtaita.
Ja tämän hetkisestä tilanteesta sen verran, että jännittämistähän tämä elämä on, siitä kertoo se, että täällä taas olen. Yritän kuitenkin olla huolehtimatta liikoja ja ihmettelemättä asiaa isommin. Olemme nyt hyvässä seurannassa ja jos uusia solumuutoksia kehkeytyy, loopilla niitä voidaan alkuvaiheessa hoitaa ja sitten katsotaan tilannetta uudelleen. Tällaiselle huolehtijalle tämä on kyllä jännittämistä yhtenään, mutta ehkäpä tässä oppii pitämään huolta itsestään, mutta huolehtimaan (=murehtimaan) vähemmän. Kyllä jokainen kerta murehdituttaa aina vähemmän. Tsemppiä jatkoon!
- HSIL papasta. Ikä 23v.connie
- Re: HSIL papasta. Ikä 23v.Lifeline
- moi Nuruconnie
- Re: moi Nurunuru
- Re: HSIL papasta. Ikä 23v.protein
- Re: HSIL papasta. Ikä 23v.tigemauk
- Re: HSIL papasta. Ikä 23v.syöppis
- Re: HSIL papasta. Ikä 23v.vattu