Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: HER2 positiiviset
Hyvää isänpäivää kaikkille umpuhankirämpijöille :o)Muistit Saana oikein nimimerkkini alkuperän. Ehkä talviunelma olisi ollut oikeampi nimimerkki, kai se syys- tuli siitäkin syystä kun ekan kerran kirjoitin tähän foorumiin syyskuussa.
Toistaiseksi olen saanut kaikki hoidot ihan aikataulun mukaan. Eli sytot on ohi nyt ja ”säteily” edessä. CT:kuvassa löytyi se pahuksen rakkula keuhkoissa joka tässä nyt rassaa mieltä.
Uudelleenkuvaus on vasta tammikuussa. Saa nyt nähdä mitä on sädetyksen jälkeen. Onko se rakkula kasvanut ja onko se hyvä vai paha. Jos on paha niin sitten saattaa olla leikkaus, näin sanoi lääkäri. Tähän asti on tosi hyvin mennyt, nähtäväksi jää onko se pommi kohdallani tämä rakkula.
Marimekko, tuntuu todella pitkältä ajalta, jos ensimmäinen kontrolli on vasta vuoden kuluttua. Miten se voi ylipäänsä toimia niin, että viimisen sädetyksen jälkeen sitä vain sanotaan hoitajille heipat ja nähdään vuoden päästä. Pitäisi yht´äkkiä kuvitella/uskoa olevansa terve ja alkaa elää ns. normaalia elämää. Ei kai se oikein näin toimi. On kai vain uskottava, että hoidot ovat purreet. Eikö siinä kuitenkin jää vähän niin kuin tyhjän päälle. Mitäs nyt, tässäkö kaikki?? Siinä sitä seistään polin rappusilla kuin uimahallin vippalaudalla ja pitäisi hypätä vaikka ei oikein uskalla. Eikö tämän koko vuoden aikana ole siis ollut minkäänlaista seurantaa ja kontrollia?
Kyselin siitä Tamofenista. Kiitti vastauksista. Asia selvis. Mulla on hormoni negatiivinen, eli ei tuo kuulu mun juttuihin.
Polilla sanottiin, että CEF:n aikaan hiusten lähtö on hyvin radikaali. Ne lähtee ihan kertaheitolla kaikki. Mulla kyllä itroileminen kiithtyi jonkun verran, mutta lopuksi kyllästyin ja leikkasin loputkin pois. Katselin siinä itseäni peilistä ja laitoin sitten aikuilille lapsilleni viestin, että musta tuli ihan Kekkosen näköinen. ;o) . Tyttäreni laittoi viestin vataan että jaaha, sulla nousi sitten siis Kekkonen päähän. Kiva kun pystymme välillä vitsiäkin vääntämään aiheesta, se rentouttaa.
Irina, kysyit tapaanko lääkärin. Näin ymmärsin, että lääkäri on paikalla. Tarkistan asian huomena. Minusta tuo sädehoidon suunnittelu on niin iso, tarkka ja tärkeä asia, että kyllä siinä pitää olla lääkäri mukana.
Eilinen päivä meni verhoja ommellessa. Laitoin kolmeen huoneeseen uudet verhot. Kun saa uutta ilmettä kotiin se piristää kummasti. Kohta voi laitella jo jotakin joulujuttuja. Täytyy aloitta ajoissa, koska sädetystä on joka ikinen arkipäivä koko joulukuun ja vähän ylikin. Mulla on matkaa polille melkein 100 km yhteen suuntaan. Sädehoito kestää kerralla vain ehkä vartin kaikkineen ja aion kulkea omalla autolla. En oli koskaan mikään himoautoilija ollut. Saa nähdä miten se sujuu. Jos menisin julkisilla, pitäisi ensin mennä omalla autolla 30 km lähimpään kirkonkylään (asumme keskellä ei mitään) sieltä pikavuorolla yli 70 km ja vielä paikkurilla polille ja samalla tavalla takasin. Ei kiitos. Siinä menisi koko päivä. Sytojen aikana taksi haki kotoa ja odotti perillä ja toi takasin. Se oli vaivatonta ja polilta sai ilman muuta taksilapun, sillä ne pesevät kätensä jos itse ajaen matkalla jotakin sattuisi hoitojen takia niin heidän vastuu olisi pois.
Sädetykseen ei taksilupaa saa. Välillä hämmästelenkin kun kuulen, että joku kulkee bussi/juna/paikkuri-yhdistelmillä hoitoihin. Mulle sanottiin heti, että kaikkiin hoitoihin ja tarvittaviin tutkimuksiin hoitojen aikana tulee taksilappu että napsahtaa. Pitäkää siis huoli oikeuksistanne.
Kävin eilen tuossa lähellä rannassa kävelemässä ja siellä oli vene kumollaan. Kurkkasin sen alle, eikä siellä ollut ketään matkasta uupunutta. Kaikki olemme jaksaneet rämpiä lumessa. Jaksetaan edelleenkin, käsi kädessä ja välillä rinnakkain. Otetaan varuiksi ahkio mukaan, jossa väsyneimmät saavat välillä kyytyä. Marimekko ja me muut edelläkävijät tallataan polkua teille. Pysähdytään leirinuotiolle ja keitetään nokipannukahvit. Usko ja Toivo ovatkin jo tehneet tulet valmiiksi ja pannu siellä jo porisee. Syödään eväitä jutellaan mukavia ja taas jatketaan kun jaksetaan.
Askel asleleelta,
jaksan, jaksan, perille jaksan.
Hyvää Isänpäivää kaikille Siskoille ja Iseille myös
Haliterveisin: Usko, Toivo ja Syysunelma
- HER2 positiivisetSyysunelma
- Re: HER2 positiivisetaapostikka
- Re: HER2 positiivisetSyysunelma
- Re: HER2 positiivisettintti
- Re: HER2 positiivisetanemone
- Re: HER2 positiivisetmarimekko