Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: HER2 positiiviset

Lauantai tervehdys!

Kiitos siskot myötätunnosta, ja Syysunelman Usko ja Toivo asetetaan kuin porkkana huiskuttamaan aina seuraavaan etappiin, ja todella, onhan mukavampi kulkea jo tallattua polkua, kiitos :)

Ja kaikki uudet tarpojat tervetuloa leventämään polkua ja jos vaikka sattuisi niin, että järvellämme on peilityyni jää, niin sitten tytöt retkiluistelemaan rinnakkain leveällä rintamalla, käsi kädessä :)

Vointini on pysynyt suht kohtuullisena, enkä enää ole tarvinnut Zofrania, hyvä niin, eiköhän se tästä.

Syysunelma, se Tamofen on jatkohoitolääke rintasyövässä ja sitä saavat sellaiset, joiden syöpä on hormoonipositiivinen, eli valmiste hillitsee estrogeenin eli naishormonin vaikutuksia sille herkkiin syöpälajeihin. Oma syöpäni on hormoonipositiivinen ja sytojen jatkoksi on suunniteltu juuri tuota Tamofenia. Lääkitysaika on 5 vuotta. Ko. tarkoitukseen on olemassa muitakin valmisteita, ja kaikilla niilläkin on haittavaikutuksensa - esim. yksi lisää osteoporoosiriskiä, toinen veritulpan. Mikä niistä valitaan, riippuu henkilön muista tekijöistä. Minulle, jolla jo on osteoporoosi, valittiin tuo Tamofen - ja sillä on taipumus lisätä veritulpan riskiä...
suo siellä vetelä täällä...kyllä Uskolla ja Toivolla on käyttöä!

Irina, kaksi ensimmäistä kertaa oli spontaania kyökkimistä - kyökkimistä sikäli, että eihän sieltä mitään muuta tullut kuin jotain sapen rippeitä - mutta kun totesin sen katkaisevan ainakin hetkeksi sen järkyttävän kuvottavan olon, niin parin tunnin välein, kun tilanne kävi sietämättömäksi, join puoli lasia vettä ja se laukaisi heti sen oksennusrefleksin. Sitten taas helpotti hetkeksi.

Oksentaminen on minullekin kauhistus, olen kärsinyt koko ikäni matkapahoinvoinnista - tosin se nykyisin on hyvin hallinnassa hyvällä lääkkeellä. Mutta lapsuuden/nuoruuden aikainen "paperipussi" meininki on niin syvällä mielessä, että tulee esiin jokaisessa oksentamisessa. HUH :(

Minä saan nyt pari viikkoa huilata ja kerätä voimia uuteen koitokseen. Luulen viisastuneeni ja aloitan sen Zofranin jo heti tiputuspäivänä ettei se pääsisi noin pahaksi, toivon arvailevani oikein.

Kynttilä - tuo lepattava liekki ja hoitava hämäryys - lämmittäköön meidän kaikkien viikonloppua ja tulevaa arkea.

Ystävyyden halauksin
anemone
anemone | 11.11.2006 klo 16:31:49