Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: HER2 positiiviset

Leppoisaa lauantai-iltaa sisaret:)
Anemone jo vastasikin tuosta Tamofenista, se on lääke hormonipositiiviseen rintasyöpään elikkä kasvaimeni oli vahvasti hormonipositiivinen ja riippuvainen estrogeenista, joten Tamofenin tarkoitus on saada elimistöni estrogeenipitoisuus minimiin ja niinpä olen sitten saanut seurakseni vaihdevuodet kuumine aaltoineen ja yöunet ovat katkonaisia:( Tamofenia on tarkoitus käyttää viisi vuotta.

En osaa oikein eritellä mikä on ollut rankinta koko tässä ruljanssissa, takana kuitenkin kohtalaisen rankka vuosi, mutta kummasti vaan olen tilanteeseen sopeutunut, joten kyllä ihminen aika sopeutuvainen on vaikka viime syksy olikin yhtä vuoristorataa ja sytostaatit aika rankka kokemus. Hoitojen aikana luulinkin kuolevani ja ajattelin, että mikäli sytostaateista hengissä selviää niin kyllä sitten koko sairaudesta:)
Järisyttävä kokemus kaikkinensa ja perusturva on pahasti järkkynyt, mutta eteenpäin menen päivä kerrallaan.

Sädehoito olikin sitten mielestäni jo "pikku juttu", iho vähän kärventyi ja muistutti kirjavuudellaan tilkkutäkkiä.

Tippasuonet minullakin kipeytyivät ja muuttuivat tummiksi, kättä särki ja kiristi, mutta kuten niin monessa muussakin asiassa niin aika on parantanut tämän vaivan.

Meidän sairaanhoitopiirissä kontrollit ovat yhden, kolmen ja viiden vuoden kuluttua sairastumisesta.
Minulla on parin viikon kuluttua 1-vuotiskontrolli, johon kuuluu verikokeet, mammografia ja lääkärikäynti, joten pikkuhiljaa alkaa lepakot lennellä vatsanpohjassa ja pienoinen paniikki nousta pintaan:(

Hienoa kun ei yksin tarvitse rämpiä umpihangessa, hyvässä seurassa rupatellen, kokemuksia jakaen ja toisiamme tukien matka taittuu mukavammin ja kevyemmin:) t.marimekko

marimekko | 11.11.2006 klo 18:12:53