Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Solunsalpaajien ja sädehoidon pitkäaikaisvaikutukset
Hei,pikainen vastaus tässä siivouksen (vain vessa) ja leipomisen (teollinen kauramuro-piirakkapohja + kevään ensimmäisiä raparpereja ja päälle kookosmaito-kananmuna-sokeriseos) välillä:
sytot peruttiin koska 8-nikaman metari oli matkalla selkäytimeen ja se piti kiireesti pysäyttää eli alkoi Tamofen ja säteet. Sytojen jättäminen voi lisätä uusiutumisen riskiä, mutta näin oli kuulemma pakko tehdä. Nyt kun Tamofen, säteet ja Bonefos on antanut hyviä tuloksia eli hienosti papereissa lukee positiivisen hoitovasteen, jatketaa samaan malliin. Sitten kun TT-kuvissa näkyy negatiivisia muutoksia eli uusiutumista, aloitetaan sytot. Olen kuitenkin koko ajan syto-osaston potilas ja kuvat otetaan 3kk välein.
Tämän hetken tietojen mukaan pää oli ihan oma erillinen juttunsa. MRI-kuvissa löytyi sykkyrä, jota pidettiin mahdollisena metarina, mutta onkin vaaraton hiussuonisykkyrä (toivottavasti!!). Mulla oli ja on yhä alipainetta aivokuoressa, mitään kontrolleja ei ole, mutta jos tulee taas kauhea päänsärky tai pitkällistä huimausta, mun pitää mennä suoraan Meilahteen. Siellä on mun paperit odottamassa. Lentokielto on yhä voimassa ja hissimatkat saa lattian katoamaan, mutta näin maan tasalla sujuu aika hyvin:) Onneksi meillä vaan mieheni on haaveillut sukkulalennoista, minä en taivaita tavoittele.
Minuakin vuoroon huvittaa, vuoroon kismittää nuo "näin ehkäiset syöpää"-jutut. Mutta uskon yhä, että kroppani kestää paremmin lääkkeet, hoidot ja terveet solut taistelee elintilasta vahvemmin, kun syön ja elän terveellisesti. Mutta se on ollut kyllä tervetullut oppi tässä elämän- ja sairauden koulussa, että antaa itselleen luvan ajatella mitä itse kulloinkin haluaa.
Pidän sinulle Julia peukkuja niiden TT-kuviesi suhteen, se on kyllä ihan tolkuttoman pelottavaa odotella tuollaisia juttuja. Voimia paljon ihan kaikille.
Santeri
- Re: Solunsalpaajien ja sädehoidon pitkäaikaisvaikutuksetPäivä kerrallaan
- Re: Solunsalpaajien ja sädehoidon pitkäaikaisvaikutuksetsanteri
- Re: Solunsalpaajien ja sädehoidon pitkäaikaisvaikutuksetPäivä kerrallaan
- Re: Hei anonyymit nettiriippuvaiset:)kevätmieli
- Re: Hei anonyymit nettiriippuvaiset:)Päivä kerrallaan
- Re: Hei anonyymit nettiriippuvaiset:)kevätmieli
- Re: Hei anonyymit nettiriippuvaiset:)Päivä kerrallaan
- Mitä väliätools