Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Solunsalpaajien ja sädehoidon pitkäaikaisvaikutukset
Niin...Siis emmehän me voi sairastua hoitojen pitkäaikaisvaikutusten takia, jollemme me elä pitkään......
Mä en noita silleen synkistellen mieti, enkä pelkää, mutta ihan kuriositeettina kiinnostaa, mitä haittoja noista hoidoista on odotettavissa, jos tämä syöpä niillä saadaan nujerretuksi. Ikää kuitenkin vasta vähän rapiat 40, joten vuosikymmeniä aikaa kehkeytyä hoitojen aiheuttamista soluvaurioista jotain muuta kivaa =o Jos oisin kuuskymppinen, tuskin miettisin tuleeko mulle pehmytkudossarkooma sädehoidosta kahdenkymmenen vuoden kuluttua.
Toisaalta, taitaa nuo ympäristöriskitkin alkaa kohta olla sitä luokkaa, että syöpää ei voi välttää vaikkei olisi mitään geeni-, hoito- tai työympäristöaltistuksia. Nuoret terveet urheilijatkin sairastuvat, vaikka luulisi heillä olevan kuntoa ja immuniteettia. Itse olen sen verran kyyninen, että luulen länsimaisen elintavan ja teollisuuden saasteineen ja ydinvoimineen olevan suurin syypää tälläisiin immuniteetin pettämisiin, joissa kehon omat solut kääntyvät itseään vastaan..
Reumatismiakin on nykyään tosi nuorilla, ihan lapsillakin paljon. Eläimet sairastuvat syöpiin, niitä tuskin voi tupakoinnista tai liiasta alkoholinkäytöstä moittia? Tuolla ne nuohoavat tienvarsia ja syövät geenimanipuloidusta lihasta tehtyjä täysravintoja ja märehtivät kemiallisin lannottein kasvanutta rikkisateiden saastuttamaa ruohoa.
Eniten mua tässä kaikessa säälittää meidän lapset ja tulevat polvet, minkälaisen maailman me ja meidän esi-isät olemme reilussa sadassa vuodessa saaneet aikaan! Paljon on tietty hyvää ja edistyksellistä, mutta jos sen hinta on elinympäristön tuhoutuminen, niin maksoiko vaivaa. Millä tätä oravanpyörää enää kukaan pysäyttää, joten sinänsä alkaa tuntua että se on se ja sama, vaikka kuoliskin syöpään. Saattaahan siinä jopa säästyä enemmiltä kärsimyksiltä tulevassa...
Inhorealistin aatoksia taas heti aamusta :)
Meillä onneksi metsissä kasvaa vielä naavaa ja linnut laulaa, joten menenpä nyt viimein tosiaan nauttimaan niistä, mukavaa päivänalkua mun kauhuskenaarioistani huolimatta!
- Re: Solunsalpaajien ja sädehoidon pitkäaikaisvaikutuksetPäivä kerrallaan
- Re: Solunsalpaajien ja sädehoidon pitkäaikaisvaikutuksetkevätmieli
- Re: Solunsalpaajien ja sädehoidon pitkäaikaisvaikutuksetPäivä kerrallaan
- Re: Hei anonyymit nettiriippuvaiset:)kevätmieli
- Re: Hei anonyymit nettiriippuvaiset:)Päivä kerrallaan
- Re: Hei anonyymit nettiriippuvaiset:)kevätmieli
- Re: Hei anonyymit nettiriippuvaiset:)Päivä kerrallaan
- Mitä väliätools