Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Hei anonyymit nettiriippuvaiset:)

Muutama rintasyövän riskitekijä minulta löytyy eli ensimmäinen lapsi 35v, imetys jäi kesken hoitojen takia, aikaisin alkaneet kuukautiset ja vuorotyö. En polta, alkoholia noin kerran vuodessa. Suvussa ei rintasyöpää. Liikunta jäänyt nyt vähemmälle iän myötä, aiemmin kyllä. Jonukun verran röntgentutkimuksissa joudun kyllä avustamaan. Terveellisemmin kyllä olisin voinut syödä, aika vähän kasviksia tulee käytettyä. Eli siihen pitää nyt panostaa. Ympäristömyrkyille ja esim Tsernobylin saasteille emme mitään voi. Minäkin nuoruudessani taisin ne tsernobyl-sateet saada niskaani.

Mutta aika syyllistäviä nuo jutut, "Näin ehkäiset syöpää" ja "Vähennä syöpäriskisi puoleen". Ihan, kun me olisimme itse tämän aiheuttaneet.

Olen menossa perinnöllisyyspolille, haluan siskoni ja tyttöni tähden ne geenitutkimukset. Vaikka suvussa ei rinta- eikä munasarjasyöpää ole. Ovatko muut käyneet? Gynelle olen myös menossa, pyysin lähetteen PAPA:aan ja sterilisaation suunnittelua varten. En aio toista lasta enää hankkia, en halua tällaiseen epävarmuuteen ja muutenkin ikää on joliki 40 sen parin varovuoden jälkeen.

Nyt tyttö heräsi, hain just ulkoa..
mimi
mimi | 11.5.2007 klo 16:49:24