Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Hei anonyymit nettiriippuvaiset:)

Jännää miten erilaiset käytännöt eri sairaanhoitopiireissä. Itse olen jo saanut puolet sytoista eikä kertaakaan ole ollut lääkäriä lähimaillakaan. Ainostaan eka käynnillä ennen sytostaatteja tapasin onkologin ja hänkin oli hyvin vähäpuheinen enkä häneltä juuri mitään tietoja saanut. Viime kerralla kysyin sairaanhoitajalta tätä asiaa ja hän sanoi, että vasta viimeisen syton jälkeen on lääkärinaika. Kerran minulta on otettu nuo labrat (mitä niitä nyt on maksa-arvo jne.) Muutenkaan en koko tämän jo puoli vuotta kestäneen sairastelun aikana ole juurikaan saanut jutella lääkärin kanssa. Kirurgit oli siellä leikkausosastolla niin kiireisiä, että he juoksujalkaa ja kelloa vilkuillen kävivät minuutin pari siinä vuoteen vieressä ja jos jotain kysyi, niin mutinaa korkeintaan sai vastaukseksi.

Luulen kyllä, että jos jotain erityistä vaivaa tulisi voisi ehkä saada lääkäriäkin tavata. Meillä täällä on vain kova pula noista onkologeista eikä heillä ilmeisesti riitä aikaa meille sytohoitoja saaville kuin hätätilassa. Sairaanhoitajat kyllä ovat aika päteviä ja ammattitaitoisia ja jos eivät jotain tiedä, kysyvät lääkäriltä. Hoitajilta olen saanut tosi hyvää ja ystävällistä palvelua.
Kehäkukka | 11.5.2007 klo 20:30:40