Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Sururyhmä
Re: Saattohoito kodissa
Hei Sanaton, Minttumeirami ja muut omaiset !On ollut hyvä lukea kommenttejä meidän elämästä. Totta on, että esim. anopin kommentit, suhtautuminen ovat johtaneet siihen, että mielessäni en koskaan tule antamaan hänelle anteeksi. Jopa mieheni ihmetteli, kun vielä oli kävelevä, miten hänen oma äitinsä voi olla niin erikoinen häntä ja minua kohtaan. Tosin mieheni ei koskaan juurikaan välittänyt äidistään, uskon sen, että syy oli äidissä.
Olen tekemisissä viikoittain anoppini kanssa, kun muksut haluavat mummolaan. Keskustelen hänen kanssaan viileän rauhallisesti, mutta olen päättänyt, että kun hän joskus tulee pyytämään apua, tulen kääntämään selkäsi ja sanon, että "Mene sairaalaan". Kesällä hän kävi oman äitinä kanssa hakemassa apteekista lääkkeitä miehelleni, niin hän pyysi äitiäni varmistamaan, että jos anoppi tarvitsee joskus sairaalahoitoa, niin häntä ei hoidettaisi kotona. EI TOSIAAKAAN TULLA HOITAMAAN KOTONAAN !!!
Ehkä tämä viha anoppia kohtaan johtuu myös siitä, että jouduin luopumaan omasta miehestäni. Puhuimme vielä kesällä, ennen kuin syöpähoidot lopetettiin tuloksettomina, että olemme yhdessä vielä eläkeiässä. Minulla on eläkkeeseen aikaa (vanhuuseläkkeeseen) vielä vähintään 25 vuotta. Mieheni ei sitä pääse kokemaan.
Tuntuu lohdulliselta miettiä koko yhteistä elämäämme. Käyn läpi ensitapaamisia, sen jälkeisiä käänteistä, jne. Siitä saan voimaa. Samoin olen pitänyt kynttilää palamassa lasten kanssa ostamassamme hautalyhdyssä mieheni haudalla, kynttilä palakoon ikuisesti. Kaikkein tärkein tuntuu olevan se, että elän elämää niin kuin yhteisesti sovimme.
t: Marathon
- Saattohoito kodissamarathon
- Re: Saattohoito kodissatulppu
- Re: Saattohoito kodissaLE2468
- Re: Saattohoito kodissamarathon
- Re: Saattohoito kodissaherpos
- Re: Saattohoito kodissasuvi06
- Re: Saattohoito kodissaEnkelintytär
- Re: Saattohoito kodissapeuranotko
- Re: Saattohoito kodissakaamos