Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Hei Kehäkukka ja muut
Täällä sitä edelleen roikutaan:)Uskon santeri kans tuohon itsensä aivopesuun, sillä saa työnnettyä pään sisään positiivisia ajatuksia ja unohdettua syövän hetkeksi.
Mulla päivät vaihtelee. Toisena päivänä en halua ajatella koko sairautta ja uskottelen itselleni olevani kuin muut eli terve, toisina päivinä käsittelen syvemmältä asiaa, pieninä palasina kerrallaan. Isoina palasina niitä en pysty käsittelemään, pelkään, että hukun pelkoihin.
Meillä mieheni miettii varmasti asiaa enemmän, kuin myöntää. Vasta nyt, kun viimeiset etäpesäkkeet löytyivät, hän itki ja sanoi, että pelkää menettävänsä minut. Edellisten löydösten ja leikkausten jälkeen hän ei halunnut puhua asiasta syvällisesti.Sanoi vaan, että sinä paranet ja sillä siisti.
Olen tuntenut koko sairastumisprosessini aikana, että itse olen tukenut läheisiäni kestämään syöpäpotilaan rinnalla. Kieroutunutta, mutta varmasti tuttua meille kaikille.
Meidän lapsista vanhin, 19 v on avoin ja lämmin. Hän elää ja ohimennen silittää poskeani. Kertoo suruista ja iloista ja huumorimielellä kannustaa, ihana nuori mies.13v poikani on herkkä ja hänelle sairastumiseni oli henkisesti kova paikka. Tällä hetkellä hän elää kuitenkin murkkuikäisen elämää ja rohkenee paukutella ovia ja kokeilla pinnani pituutta, mutta kertoo myös rakastavansa minua ihan avoimesti, kiukun puuskan jälkeen. 10 v tyttöni sanoi, että hyvä juttu, nyt saadaan tuettu loma ensi kesänä:)Eli lapsen tapa hyväksyä realiteetit on ihailtava. 9v poika on oma eläväinen itsensä, suuttua tupsahtaa, jos kaverit ei saa tulla meille, kun ovat flunssassa.
Siinäpä sitä laumaa on hoivattavana ja välillä tulee itku, kun ajattelee että he tarvitsevat minua ja minä haluan nähdä heidän aikuistuvan. Mietin yksi päivä, että pitäisikö minun puhua tyttärelleni jo kuukautisista, jos en olekkaan täällä sitten, kun ne alkavat. Ollaan otettu nyt tyttöni kanssa tavaksi, että jäädään saunaan aina viimeisiksi ja puhutaan kahdestaan tyttöjen asioista,se on tärkeää meille molemmille.
Tulipahan taas juttua, jatketaan myöhemmin.
Julia
- Hei Kehäkukka ja muutpike44
- Re: Hei Kehäkukka ja muutKehäkukka
- Hei Kehäkukka ja muutkevätmieli
- Re: Hei Kehäkukka ja muutsanteri
- Re: Hei Kehäkukka ja muutkevätmieli
- Re: Hei Kehäkukka ja muutKehäkukka
- Re: Hei Kehäkukka ja muuttautinen
- Hei Julia :)kevätmieli
- Re: Hei Julia :)Kehäkukka
- Kiitos vinkistä!kevätmieli
- Re: Kiitos vinkistä!Kehäkukka