Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Hei Kehäkukka ja muut
Hei Pike! Minuakin joskus Pikeksi sanotaan. Siksi tuntuu niin tutulta tuo nimimerkkisi. Lieneekö meillä peräti sama nimi? Sinullahan oli munasarjasyöpä, jos oikein muistan. Itselläni on rintasyöpä, oikea rinta poistettu ja kainalo tyhjätty. Rinta oli puhdas, mutta kainalosta löytyi reilusti imusolmukkeita, joissa oli rintasyöpän pesäkkeitä. Nyt syöpääni hoidetaan aggressiivisesti, koska syöpäni oli gradus III -luokkaa ja lisäksi HER-positiivinen. Saan kolme Taxotere-hoitoa sekä saman tiputuksen yhteydessä kolme kertaa Herceptin-täsmälääkettä siihen HER-positiivisuuteen. Sitten saan lisäksi kolme kertaa CEF-hoitoja. Nämä hoidot kestävät pitkälle kesään, koska niitä annetaan kolmen viikon välein. Päälle tulee viiden viikon säteet ja viiden vuoden antihormonihoito tablettien muodossa.Nyt on kolmas päivä ensimmäisistä sytoista. Minulle ei ole vielä tullut missään vaiheessa juurikaan mitään oireita. Ainoana oireena poskissa on sellaista inkkaripunaa, niin kuin olisin pistänyt poskipunaa. Mutta sekin loppuu aina päivän mittaan ja nyt kun en enää ota kortisonia, ilmeisesti sekin häviää. Eihän se haittaa, vaikka posket vähän punoittaa. Sehän näyttää siltä, kuin juuri olisin tullut reippaalta lenkiltä. Eilen kävin kaksikin kertaa ulkona kävelemässä.
Tässä koko ajan odottelen niitä sivuvaikutuksia. Mutta ei ainakaan vielä tunnu yhtään miltään. Yönkin nukuin paremmin kuin pitkiin aikoihin. Mielikin on vielä hyvä ja pirteä. Olen vain lukenut täältä netistä, että usein oireet tulevatkin vasta tämän kortisonin lopetuksen jälkeen, mutta eihän niiden ainakaan kovin voimakkaina tarvitse tulla. Luulen, että ainakin tuota pahoinvointia ei tule. Mitään merkkejä siitä ei ole ollut. Ja kai se ei olekaan tämän taxon pahimpia oireita, vaan pääasiassa siinä kai on lihas- ja luusärkyjä sekä limakalvovaurioita ja uupumusta. Näin olen kuullut ja lääkäri korosti tuota uupumusta. Mutta jos uuvuttaa, niin sitten levätään. Nythän hoidan itseäni täysipäiväisellä sairaslomalla.
Peruukin olen jo hankkinut ja odottelen tässä karvojen tippumista.
Toivon Sinulle Pike oikein nopeaa toipumista ja mielen virkeyttä. Itse olin lähes neljä kuukautta aivan maassa ja masentunut. Nyt kun pääsin hoitoihin ja aloitin Efexor-lääkityksen reilu kuukausi sitten, olen kuin eri ihminen. Valtavat vaihdevuosioireet (hikoilu, ärtymys, unettomuus) ovat lähes hävinneet. Unettomuus vielä jonkin verran kiusaa, mutta voin levätä milloin vain, että en ota siitä stressiä.
Kirjoitellaan
- Hei Kehäkukka ja muutpike44
- Re: Hei Kehäkukka ja muutKehäkukka
- Hei Kehäkukka ja muutkevätmieli
- Re: Hei Kehäkukka ja muutsanteri
- Re: Hei Kehäkukka ja muutkevätmieli
- Re: Hei Kehäkukka ja muutKehäkukka
- Re: Hei Kehäkukka ja muuttautinen
- Hei Julia :)kevätmieli
- Re: Hei Julia :)Kehäkukka
- Kiitos vinkistä!kevätmieli
- Re: Kiitos vinkistä!Kehäkukka