Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Kohdunkaulansyöpäkö?
Hei,Olen viime aikoina kovasti lukenut näitä palstoja lähinnä siksi, että mielelläni (35 v.) todettiin tammikuussa ns.plasmasytooma syöpä eli eräänlainen luustoperäinen verisyöpä. Hoidot ovat meneillään ja oman jaksamiseni takia olen PÄÄTTÄNYT, että hän siitä tulee selviämään. Yrittäessäni löytää keskusteluryhmiä vastaavista syövistä ajauduin jotekin tähän ryhmään ja päätin kertoa oman tarinani.
Minullakin oli epämääräisiä vuotoja 1/2 vuotta imetyksen lopettamisen jälkeen ja menin sitten lopulta lääkäriin (oletin vuotojen johtuvan hormonaalisista muutoksista lopetettuani imetyksen). Helmikuussa ´06 minulta otettiin sitten papa ja vastaus oli luokkaa II (ei ultraa kunnallisessa). Kesäkuussa menin sitten yksityiselle gynikselle (halusin ultran) ja lääkäri sanoi heti, että kohdussa on polyyppi ja se tulee leikata/kaapia. Samalla käynnillä otettiin myös uusi Papa-näyte. Viikon kuluttua tämän lääkärikäynnin jälkeen minut sitten leikattiin ja kaikki meni loistavasti. Ei kipuja eikä mitään muutakaan ongelmia. Sanottiiin, että patologin lausunto tulee n.2-3 vko päästä mutta löydös näytti kuitenkin hyvänlaatuiselta polyypiltä. Olin hyvillä mielin. Muutama päivä leikkauksesta gynekologi kuitenkin soitti ja ilmoitti, että Papa oli uusintanäytteessä luokkaa III ja minä saisin ajan Kättärille kolposkopiaan. HUH mikä paniikki kun odotin edelleen niitä kohtuleikkauksen vastauksia.
Odottavan aika oli KARMEAA ja päällimmäisenä mielessä oli vain kaksi pientä lastani. Patologin lausunto oli onneksi hyvä eli kyse oli todellakin polyypista. Kohdunkaulaa hoidettiin sitten syksyllä, ensin kolposkopia ja sitten loop-hoito. Nyt olen sitten 4,5 vuotta seurannassa ja ensimmäinen oli kuukausi sitten (kolposkopia+papa). Kaikki näytää olevan sen suhteen kunnossa. Nyt on toinen huoli. Marras-joulukuussa ´06 kävin samaisella gyniksellä hakemassa lähetteen mammografiaan ja pyysin samalla tekemään normaalin ultran kun kerran vastaanotolla olin. No, ultrassa näkyi munasarjassa 4,5 cm kysta ja seuranta 3 kk päästä. Kystanhan pitäisi poistua itsestään. Olin seurannassa ja kysta ei ole hävinnyt. Nyt on sitten Kättärille lähete ensi viikoksi ja toivon, että kysta ei siellä muutu joksikin muuksi. Tässä on ihan tarpeeksi huolta miehen terveydestä ja siinä sivussa sitten hoitaa kaksi pientä lasta.
Tulipa tästä pitkä tarina. Tälle keskustelupalstalle vastaamisen tarkoituksena oli kuitenkin kertoa tarina, jossa ainakin toistaiseksi kaikki pelottavat löydökset on saatu hoidettua vaikka välillä vastausten odottelu on meinannut viedä järjen mennessään.
Toivon voimaa ja jaksamista kaikille syöpää sairastaville ja heidän omaisilleen!!
- Kohdunkaulansyöpäkö?vattumato
- Re: Kohdunkaulansyöpäkö?Sari -71
- Re: Kohdunkaulansyöpäkö?syöppis
- Re: Kohdunkaulansyöpäkö?Lifeline
- Re: Kohdunkaulansyöpäkö?mummo46
- Re: Kohdunkaulansyöpäkö?mummo46