Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Kohdunkaulansyöpäkö?
Hei vaan syöppis, lifeline ja mummo;lueskelin tässä viestiketjuanne, ja kovin tutulta kuulosti. Itse kävin saman ruljanssin läpi viime elo/syyskuussa, eli 5 krt cisplatin - tiputus ja 25 kertaa sädehoitoa..
itse selvisin pahoinvoinnin osalta helpolla, eli ennen tiputusta suoraan suoneen annettava pahoinvointilääke ja itse tablettina otetut metopramit auttoivat. Vasta parin viimeisen hoitoviikon aikana alkoivat suolisto-ongelmat, mikä siis tarkoitti, että vessaan sai juosta ja usein.. :)
Itselläni kaikkein raskaammaksi hoidon aikana muodostuivat vaihdevuosioireet ja ihan mieletön väsymys.. Loppuaikoina niin voimakas, että en paria minuuttia enempää edes seisaallani jaksanut, vaan piti joko istua tai maata.. hätätilassa vaikka keskelle katua istuin, ettei menisi jalat alta..
Sen verran halusin tsempata teitä tuon kaiken jo läpikäyneenä, että yllättävän nopeasti minulla olo hoitojen loppumisen jälkeen parani ja voimat sen myötä!!
Ensiksi vatsavaivat ja päivä päivältä jaksoi taas tehdä ja touhuta enemmän! N. kolmen vkon päästä viimeisestä sädehoidosta jaksoin jo matkustaa vkon lomalle Kreikkaan.( lääkärin suostumuksella toki..) Ja nykyään touhuilen niinkuin ennenkin, urheilen muutaman kerran vkossa, punttisalia ja uintia, käyn normaalisti töissä , vaihdevuosioireisiin on auttanut Progynova. Ja viime kontrollissa kaikki oli Ok, ja veriarvotkin nousseet ihan normaalille tasolle!
Eli valoa tunnelin päästä löytyy, kun vaan jaksaa odottaa!! :) Hyvää Kevättä!
- Kohdunkaulansyöpäkö?vattumato
- Re: Kohdunkaulansyöpäkö?Sari -71
- Re: Kohdunkaulansyöpäkö?syöppis
- Re: Kohdunkaulansyöpäkö?Lifeline
- Re: Kohdunkaulansyöpäkö?mummo46
- Re: Kohdunkaulansyöpäkö?mummo46