Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
syöpäkö?
Hei kaikille! Lueskelin tässä palstaa tietoa etsien, mutta en siltikään vielä varmistunut asiastani. Olen siis 23-vuotias nainen. Papakokeessa HSIL, jonka jälkeen kutsuttiin kohdunkaulan tähystykseen, jossa kävin 9.5.. Tulokset tulivat tänään:PAD: Cervix uteri: cervical intraepithal neoplasia 3 (CIN3)
Diagnoosi: D0.06 Dysplasia cervix uteri, gravis
Kutsu kohdunkaulan Loop-hoitoon ja ilmoitus syöpärekisteriin tehty.
Minulle ei kuitenkaan ole nyt selvinnyt mikä tämä diagnoosi on. Sen verran sain selvitettyä, että ilmeisesti vaikea syövän esiaste?! Mutta mitä tarkoittaa käytännössä? Syöpä? Syöpä tulevaisuudessa? Vai mahdollisesti hoidoilla poistettavissa oleva löydös?
Epävarmuudessa inhoittava olla ja lukea kaikkea netin sisältämää tietoa. Lääkärin lähettämässä kirjeessä tosin luki, ettäkohdunsuusta otetuissa koepaloissa oli vaikeaa solumuutosta, mutta ei mitään pahanlaatuista. Ja että kohdunsuulta otetaan isompi kudoskappale pois..
Mitä tämäkin ei pahanlaatuista sitten tarkoittaa käytännössä? Eikö syövän esiaste ole pahanlaatuista vai? Olen täysin tietämätön kaikesta :( !
Olisi mukavaa jos olisi joku jolla vastaavia kokemuksia ja voisi näin kertoa mitä tämä kaikki tarkoittaa..
Kiitos jo etukäteen!
n84
- Kohdunkaulansyöpäkö?vattumato
- Re: Kohdunkaulansyöpäkö?Sari -71
- Re: Kohdunkaulansyöpäkö?syöppis
- Re: Kohdunkaulansyöpäkö?Lifeline
- Re: Kohdunkaulansyöpäkö?mummo46