Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Eilinen sairaalareissu
Heissan taas!Hengissä ollaan vieläkin ja eilinen reissu sairaalaan meni yllättävän hyvin. Toimenpiteestä ei ole mitään tietoa koska olin nukutuksessa joka nyt jälkeenpäin ajateltuna oli helpotus. Paniikki iski saman tien kun piti pyyhe ympärillä kävellä toimenpidehuoneeseen ja käydä pöydälle makaamaan. Onneksi nukutus vaikuttaa heti mutta menihän siinä oma aikansa kun ne sai letkut kiinni ja aineet suoneen. Uni tulikin sitten heti ja seuraava muistikuva on kun nukutuslääkäri sanoi vierestä että nyt olisi aika herätä. Gynen lääkäri totesi jälkeenpäin että toimenpiteestä ei olisi tullut yhtään mitään jos minua ei olisi nukutettu. Tärisin ihan kauttaaltaan, hyperventiloin ja itkin. En tiedä miksi panikoin noin pahasti mutta itselleen ei vain voi mitään. Vaikka kuinka päättää että tästä selviää eikä ole mitään hätää niin silti se vaan tulee, ensin itku, sitten ei henki kulje ja sitten on niin kylmä että tärisen ihan kokonaan. Eilinen päivä meni ihmeellisessä horroksessa ja nyt jäljellä on vain pistävä/vihlova/turvottava tunne alavatsassa. Taas kerran oli eri lääkäri mikä alkaa minua jo ottaa päähän koska ymmärsin että se sama lääkäri joka teki kolposkopian olisi nyt paikalla. Tällä kertaa oli vielä ulkomaalainen lääkäri jonka suomenkieli ei ollut paras mahdollinen ja sen takia en ymmärtänyt kaikkia asioita mitä se selitti. Lääkäri totesi että hän poisti reilusti sähkösilmukalla kohdunkaulalta alueita koska hoito tehtiin nukutuksessa. Nyt ihmettelen että mitä alueita???? Viimeksi lääkäri totesi että sen etikkaliuoksen jälkeen näkyi vain yksi muutosalue joka oli hyvin lähtenyt parantumaan. Ei kai se lääkäri nyt ole poistanut terveitä alueita vain varmuuden vuoksi vai onko siellä sittenkin ollut enemmän jotain muutoksia joista minulle ei ole kerrottu. Tänään kun täysjärkisenä asioita miettii niin sekin ihmetyttää että viimeksi kun soitin kolposkopian jälkeen sairaalalle se lääkäri selitti että papa-luokka IV ei sovi yhteen sen muutosalueen biobsia näytteen kanssa ja siksi olisi tehtävä lisäkokeita ja tutkittava tarkemmin. No tämä eilinen lääkäri ei sitten tutkinut yhtään mitään eikä tehnyt muuta kun sen loop-konisaation ja nyt olen taas kerran aivan pihalla. Yksi lääkäri sanoo yhtä ja toinen tekee toista. Sen takia minusta olisi tärkeää että olisi vain yksi ja sama lääkäri koko hoidon ajan tai ainakin jos tulee lisätutkimuksia ne tekisi sama lääkäri joka on ne tutkimuksen määrännytkin. Nyt tulee turhaan sellainen olo ettei tiedä missä mennään. Tulokset koepaloista tulee parin viikon kuluttua ja toivottavasti sitten selviää mikä minua vaivaa vai vaivaako enää mikään. Tulosten perusteella sitten päätetään jatkosta. Mieli on nyt positiivinen ja toivottavasti se sellaisena pysyykin.
Aurinkoisia päiviä kaikille!
- Kohdunkaulansyöpäkö?vattumato
- Re: Kohdunkaulansyöpäkö?Sari -71
- Re: Kohdunkaulansyöpäkö?syöppis
- Re: Kohdunkaulansyöpäkö?Lifeline
- Re: Kohdunkaulansyöpäkö?mummo46