Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Kohdunkaulansyöpäkö?
Hei!Olen pahoillani tilanteestasi, kuulostaa todella kohtuuttomalta tuo hoidon saamisen vaikeus. Olen hieman samantapaisessa tilanteessa ja haluaisin kysyä saamistasi hoidoista.
Itselläni oireet alkoivat viime vuoden syksyllä. Kävin lokakuussa gynekologilla juuri tuollaisen ruskean, viikkokausia jatkuvan vuodon vuoksi. Sain antibiootteja. Marraskuussa verenvuoto yltyi eräänä iltana niin rajuksi, että vietin yön Naistenklinikalla tiputuksessa. Verenhukka oli niin suuri etten voinut edes nousta istumaan näön sumenematta. Hoidoksi annettiin verenvuodon tyrehdyttävää lääkettä ja e-pillereitä. E-pillereitä en kuitenkaan syönyt koska en uskonut vaivan olevan hormonaalista. Tammikuun alussa menin takaisin gynekologille jolloin pelkkä tutkiminen aloitti tuon veren tulvimisen. Jälleen olin yötä Naistenklinikalla ja viimein aamulla kohdunkaulalta löytyi golfpallon kokoinen, emättimen puolelle pullottava kasvain. Säännölliset papat, joista viimeisin oli otettu vuotta aikaisemmin olivat aina olleet puhtaita, mutta seuraavalla viikolla kasvain paljastui gradus III:n syöväksi. Kasvain, imusolmukkeita ja kohtu poistettiin tammikuussa ja nyt ensi viikolla olen menossa juuri noihin samoihin hoitoihin kuin sinä. Kasvaimen halkaisija oli kasvanut todella nopeasti, viimeisen kahden viikon aikana jopa puoli senttiä. Paha laatu ja iso koko aiheuttivat sen, ettei kohtua säästävää hoitoa varmaankaan olisi pystytty antamaan vaikka syöpä olisi löytynyt jo syksyllä. (Olen 28-vuotias ja en ehtinyt saada lapsia ennen tätä.) Silti tuntuu hassulta ettei sitä huomattu silloin. Onneksi patologi ei löytänyt mitään merkkejä siitä, että tauti olisi levinnyt mihinkään.
Kuinka voit nyt? Millaisina koet hoidot? Joko ne ovat ohi? Jos ovat, niin miten olet toipunut?
Paljon voimia ja aurinkoa sinne!
- Kohdunkaulansyöpäkö?vattumato
- Re: Kohdunkaulansyöpäkö?Sari -71
- Re: Kohdunkaulansyöpäkö?syöppis
- Re: Kohdunkaulansyöpäkö?Lifeline
- Re: Kohdunkaulansyöpäkö?mummo46