Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Eilinen sairaalareissu

Hei kaikille!

On mielenkiintoista lukea teidän kokemuksia loopista ja papa-käynneistä. Itse olen parikymppinen nainen ja vuosi sitten myöskin minulle todettiin papa 3. Ensin tehtiin tähystys, jonka jälkeen lääkäri rauhoitteli ettei jatkotoimenpiteitä todennäköisesti tehdä, koska solumuutokset ovat niin yleisiä kaikilla naisilla ja harvoin johtavat leikkaustoimenpiteisiin.

No toisin kävi, menin loop-hoitoon ja kärsin niukasta verenvuodosta hoidon jälkeen. Sinänsä kokemuksena koko ruljanssi oli hirveä kokemus, koska lääkärit suhtautuivat huoleeni niin ylimielisesti, suurin pirtein nauraen, kun kysyin syövän mahdollisuudesta. No loppujen lopuksi halusin vain unohtaa koko jutun ja onnistuinkin siinä, kunnes nyt olin kontrollista ja tuloksista kävi ilmi että testi oli mennyt pilalle, kun 3.näytteen oton aikana alkoi verenvuoto. Hohhoijaa. Puolen vuoden päästä uusi kontrolli.

Täytyy kyllä myöntää että lukiessani tätä palstaa ja ottaen huomioon omat kokemukseni, ei niistä kontrolli papa-kokeista saa varmuutta mistään. Tuntuu, että se on niin tuurista kiinni, osataanko näytteet ottaa oikeasta kohdasta ja lääkärin pätevyydestä. Ainakin itseäni ei voisi vähempää kiinnostaa kontrollit, kun aina sitä yritetään vakuutella sen olevan ainoa ja oikea ehkäisykeino syöpää vastaan, mutta eipä kaikki näytäkään olevan niin mustavalkoista, kuin välillä toivoisi olevan.

Hyvinvointia ja onnea elämään kaikille tavalla tai toisella solumuutoksista ja sen seurauksista kärsineille! Yritetään nauttia elämästä ja pidetään lippu korkealla. Ei liioin uskota lääkäriä, vaan luotetaan omiin tuntemuksiin ja vaaditaan perusteellista tutkimusta!
orkidea | 1.5.2007 klo 20:12:48