Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Kohdunkaulansyöpäkö?

Heippa taas!

Nyt alkoi jännittämään ihan tosissaan. Soitin äsken sairaalalle ja huomenna pitäisi olla klo 9.00 valmiina osastolla odottamassa nukutuslääkäriä joka tulle sitten kun tulee. Minut siis nukutetaan jännittämiseni ja pelkojeni takia. Koloposkopiassa jännitin niin paljon että lääkärin tutkiessa kohdunkaulakanavaa minua sattui aivan mielettömästi ja nyt kun otetaan tuo limakalvon kaavintanäyte niin lääkärin mielestä on parempi että olen nukutettuna ja pysyn 100% varmasti rentona. Tuosta kohdun/kohdunkaulan kaavintanäytteestä edelleen kaipaisin kokemuksia jos jollain vain sellaisia on. Netistäkään en ole löytänyt oikein mitään tietoa ja hoitajalla oli äsken niin kiire etten ehtinyt edes kysyä. Sitäkin jäin ihmettelemään kun hoitaja sanoi että toimenpide tehdään omissa vaatteissa että sellaiset vaatteet päälle millä ei ole niin väliä. Nyt ihmettelen että millaiset vaatteet???? Kai minä itse otan itseltäni housut pois ja nukutus tehdään vasta sen jälkeen vai miten? Ja eihän se sähkösilmukkanäytteen ottokaan pitäisi olla mitenkään "sotkuista" kun ei niitä housuja ole jalassa ja tuskin siinä nyt paita likaantuu. Tuota Loop-hoitoakin ihmettelen että miksi sellainen tehdään kun lääkäri viimeksi selitti että siellä on vain yksi solumuutosalue joka on jo hyvin parantunut niin miksi sellainen tehdään?? Siitä otetussa koepalassakaan ei ollut mitään hoitotarpeeseen viittaavaa tai sitten minulle ei vaan ole puhelimessa selitetty kaikkea. En ymmärrä enkä enää oikein edes tajua missä mennään. Olo on tosi sekava mutta toivottavasti huomenna tähän aikaan kaikki olisi jo ohi. Sitten seuraakin piinaavin aika kun odotellaan tuloksia pari viikkoa. Kai tästä jotenkin selviää, pakkohan se on kun muutakaan ei voi. Jännittää vaan niin mielettömästi.
Miisa | 11.4.2007 klo 14:52:32