Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Kohdunkaulansyöpäkö?

Minulta leikattiin kohdunkaulansyöpä nyt tammikuussa ja kaikki otettiin pois, kohtu, munasarjat ja imusolmukkeet. Olen niin pettynyt siihen, että olen useamman vuoden hypännyt gynellä, jopa viimme vuosina lähes kuukausittain, valittaen, että vuodan ruskeaa vuotoa ja jatkuvaa välivuotoa. Papa oli vuosi sitten tammikuussa kolmosella ja mitään ei tehty, muuta kuin annettiin lääkekuuri ja uusinta papaan kesäkuussa. Kävin kesäkuussa ja tulos oli kakkonen, mitään ei tehty, vaan sanotiin, että voitais kattoo taas puolenvuoden päästä uudestaan, mutta tiesin itse ettei kaikki ole kohdallaan, vaan menin toiseen paikkaan yksityiselle ja tulos oli, HSIL eli vaikea epiteelivaurio, jossa mukana myös lieriöatypiaa, sekä papa kolmosta. Sitten uudestaan omalle gynelle ja hän otti kolmesta kohtaa näytteet, mutta vastaus oli edelleen ettei syöpään viittaavaa, tehtiin kuitenkin loop-hoito ja siinä sitten uusi näyte ja vastaus tuli juuri ennen joulua, että on kohdunkaulansyöpä. Se oli todella järkytys, koska olin jatkuvasti hakenut apua vaivaani, maksaen kalliita käyntejä gynellä, vaikka mitään apua en saanut. Siitä alkoi sitten tutkimukset ja onnekseni mitään etäispesäkkeitä ei ollut, mutta silti hoidot jatkuu, cisplatin kerran viikossa ja sädetystä viitenä päivänä viikossa, siltä varalta, että jos yksittäinenkin syöpäsolu on lähtenyt liikkeelle, niin se yritetään tuhota. Syöpä oli kuitenkin niin iso kuin 1.5/2cm, joten en jaksa uskoa, ettei se olisi löytynyt aikaisemmin, jos oltaisiin tehty loop-hoito ja tutkittu kunnolla. koska tiedetään, että tämä syöpä on toiseksi yleisin, joten olisi oireidenkin mukaan pitänyt gynellä hälytskellot soida.
En olisi niin vihainen ja pettynyt, jos en olisi yrittänyt hakea apua vaivoihini, mutta kun todella sitä tein, että ihan jo hävetti se jatkuva ramppaaminen, kun mitään ei kuulema ole, vaikka oireet oli näin voimakkaat.
Kerron tämän siksi, että osaisitte vaatia kunnon tutkimuksia, jos itse tunnette, että kaikki ei ole kohdallaan.
Voimia ja jaksamista kaikille!
syöppis | 16.3.2007 klo 14:37:10