Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
HSIL papasta. Ikä 23v.
Eilen soitti lääkäri, että papasta tulos HSIL. Lähete keskussairaalaan (pääsen noin 3viikossa) Otetaan koepaloja, tehdään se kolmoskopia (?)Olen ihan shokissa. En ymmärtänyt ensin niin pelätä. Sitten menin lukemaan mitä se HSIL tarkoitaa ja ymmärsin, että kyse ei ole mistään pikku asiasta. Soitin uudestaan tänään lääkäriin ja vaadin rehellisen vastauksen. Sen sainkin sitten. Luultavasti syövän esiaste. Syövänkään mahdollisuutta ei voida poissulkea.
En tiedä mitä ajatella. Liioittelenko tätä tilannetta? Onko syytä olla peloissaan? Olen itkenyt koko tämän aamun niin, ettei henkeä enää meinaa saada. Kuin koko elämä olisi pysähtynyt.
Olen näin nuori. Ei ole lapsia. Lähteekö mahdollisesti kohtu? Voiko tähän kuolla? Pelkään niin hirveästi, etten voi sanoin kuvailla.
Eniten pelottaa se, että olen kaksi vuotta sanonut, että kaikki ei ole kunnossa. Kuukautiset muuttuivat 2v sitten epäsäänöllisiksi, tulivat 2kertaa kuukaudessa ja usein tiputteluvuotoa. Kivut tulivat kuvioihin. Vatsakivut ja ristiselkäkivut. Munasarjoihin tuli kahdesti kysta, joka puhkesi. Sanottiin, että tyypillinen keltarauhashormonin puutos, aloin syömään keltarauhashormonia. Ajattelin, että lopultakin saan apua.
Nyt luen, että kohdunkaulansyövän oire on vuotohäiriöt, ristiselkäkivut ja vatsakivut. Arvatkaa miltä tuntuu. Kyllä te tiedettekin miltä se tuntuu :( Tosi pahalta.
Nyt on niin shokissa ja peloissaan, että miettii kaikkia asioita, joissa on ollut ongelmia. Miksi on pistänyt vuoden ajan keuhojen kohdalle, aina sama kohta? miksi välillä nousee lämpö ja välillä se laskee 35asteeseen? Miksi hikoilen niin kovasti? Miksi imusolmukkeet ovat olleet suurentuneita? Ne ultrattiin, todettiin ihan hyvännäköisiksi. Oliko ne varmasti sitä?
Auttakaa. Minä niin pelkään. Ensin ajattelin, että tässä on virhe oltava, ei tämä ole mahdollista. Lääkäri sanoi, että valitettavasti ei ole virhe. Se vei maton alta. Lisäksi häpeä vaivaa. Moni tuntuu muilla keskustelupalstoilla pitävän meitä kevytkenkisinä naisina. En ole kuitenkaan ollut sellainenkaan. Takana kaksi pitkää seurustelusuhdetta. Ei mitään muuta.
Miksi juuri nyt kun kaiken piti olla hyvin. Miten kestän odottaa? Onko tämä pelkoni aiheellista vai liioittelenko tätä? voiko joku kertoa ja auttaa?
- HSIL papasta. Ikä 23v.connie
- Re: HSIL papasta. Ikä 23v.Lifeline
- moi Nuruconnie
- Re: moi Nurunuru
- Re: HSIL papasta. Ikä 23v.protein
- Re: HSIL papasta. Ikä 23v.tigemauk
- Re: HSIL papasta. Ikä 23v.syöppis