Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Re: keuhkoleikkaus

Moi taas kaikille!

Välillä tekee mieli unohtaa (tai ainakin yrittää) kaikki syöpään liittyvä ja leikkiä ihan tervettä. Niinpä näilläkään sivuilla ei viitsi koko aikaa käydä vaikka toisaalta on hyvä, että saa kuulla muiden kommentteja.

Mäkin olen kaupungilla kierrellessäni yrittänyt katsella jo valmiiksi jotain kivoja kesähattuja, jotka ei olis liian kuumia ja joista ei heti huomais, että hiukset puuttuu. En ole oikein löytänyt vielä mitään sopivaa. Kasvot oli mullakin yksi ongelma viimeksi sytostaateissa, kun ne levisivät kuin ilmapallo ja muuttuivat ihmeellisen värisiksi. Sitten kun ripset ja kulmakarvat vielä puuttuivat niin peruukki näytti siinä jotenkin hassulta.

Rapsi mainitsi tiputusten kestosta. Kun jalkani jälkeen annettiin sytoja, olin aina 2 vuorokautta putkeen tiputuksessa. Oliko teillä muilla kovaa pahoinvointia? Mä nimittäin en muuta tehnytkään kuin yökkäsin koko ajan. Sitten sain kerätä voimia 3 viikkoa ennen seuraavia tiputuksia.

Nyt en vielä tiedä hoidoista, mutta sain sentään kutsun vihdoin. Mut kuvataan toukokuun puolessa välissä ja sitten on lekuri. Toivottavasti keuhkoihin ei ehdi ilmestyä uutta kasvainta, kun tässä ehtii tulla yli 2 kk väli leikkauksen ja hoitojen väliin.

Ihmissuhteista vielä, että viimeksi, kun olin puoli vuotta sytoissa, multa kaverit hävis aika totaalisesti. Jotkut piti kyllä sähköpostilla yhteyttä, mutta tuntui, että ne ei uskalla olla kasvokkain vaikka itse olen sellainen, etten edes halua puhua syövästäni, kun haluaisin pitää hauskaa ja nauraa yhdessä kaikelle hömpälle vain. Musta se just autta kaikkein eniten jaksamisessa, kun voi unohtaa koko jutun välillä ja vain nauraa. Tietenkin sekin on hyvä, jos on joku läheinen tai ammattiauttaja, jolle voi sitten ruikuttaa ja kertoa omista peloista ja ongelmista, kun siltä tuntuu.

Tulipas pitkä sepustus!

Kevätaurinkoa ja jaksamista kaikille!

maris
maris | 19.4.2007 klo 18:27:30