Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: keuhkoleikkaus

Moi!

Anteeksi, etten ole vastannut aikaisemmin. Olen tässä yrittänyt päästä leikkauksen jälkeen normaaliin päiväjärjestykseen... vaikka hoidot onkin odotettavissa vähitellen.

Joko sun leikkaus on pian? Varmaan se tulee olemaan vaikeampaa aina, mitä useammin joudutaan leikkaamaan. Ei voi muuta kuin yrittää toivottaa tsemppiä sulle!!!

Mä taisin saada tuota adreamysiiniä myös sen jälkeen, kun jalasta oli leikattu primaarikasvain. Sain myös jotain toista... en ole painanut nimiä mieleen. Tosi pahoin mä voin silloin niistä, mutta parin ekan hoitokerran jälkeen sain tsempattua itseni psyykkisesti siihen... tyyliin läpi kiven ja kannon... Nyt pitää yrittää psyykata itseään samalla tavalla. Mä vaan en tiedä hoidoista vielä.

Mulla leikkauksen jälkeen on ollut välillä sellaista, että keuhkot hörppää kerralla ilmaa, kun olen tietenkin hengittänyt liian pinnallisesti. Muuten on mennyt ok. Yleiskunto on kuitenkin mullakin aika huono, koska huomaan, että väsyttää tosi paljon. Mä olen kuitenkin kai aika hyvässä peruskunnossa sen takia, että liikun tosi paljon koiran kanssa.

Hermostuttaa vain, kun etäpesäkkeen lisäksi mun keuhkoissa on jotain ryyniä. Varmaan aika huono juttu.

Meni vähän kauan vastata, mutta yritetään pitää yhteyttä, kun harvoin saa keskustella näistä asioista sellaisen kanssa, jolla on samantapaisia kokemuksia. Oli tosi kivaa, että vastasit mulle, sillä ennen leikkausta pelotti tosi paljon, että miten tommosesta leikkauksesta selviää. Tuntuu hyvältä, kuulla muitten kokemuksista... vaikka ei kyllä toivois kellekään... varsinkaan montaa leikkausta.

Tsempataan! Ja kirjoitellaan!

maris
maris | 7.4.2007 klo 21:25:10