Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: keuhkoleikkaus

Heippa!

Kiva kun pyyhkii hyvin!!! :)

Mulla on Condrosarkoma eli rustosyöpä. Se leikattiin kylkiluusta jo vuonna -93. Sen jälkeen sit on ilmestynyt keuhkoihin etäpesäkkeitä, miten se nyt oli, jotenkin näin: 96,98,99 ja 2004. Nyt on taas keuhkoissa 6mm "pallura" eli etäpesäke. Leikkaus on varmaan ens kuussa. Aika hyvin keuhkot kestää leikkausta. Mulla on ollut tarkkarajaisia nuo etäpesäkkeet,joten paljoa ylimääräistä ei oo tarvinnut ottaa. Suurin on ollut muistaakseni 2 cm.

Aika iso tuo sun etäpesäke! Se kait kasvoi aika nopeasti? Mä ainakin olen käynyt niin tiiviisti kontrolleissa ja keuhkokuvissa, et ei noin isoks olis ikinä päässyt. Mun syöpä tosin on hidaskasvuinen.

Ja ne hoidot. Ekaan kasvaimeen sain sytoja vai-pai-vai kuureja 4 ja sit sädehoidot päälle. Sit ekaan etäpesäkkeeseen sain muutaman sytokuurin (en muista mitä mömmöjä oli) mut en muuta. Sen jälkeen on vain leikattu, kun se kuitenkin on paras tapa.

Mulle on tullut keuhkoihin arpikudosta leikkauksista ja sädehoidosta. Kapasiteetti on noin 60%. Tulehdusherkkyys on ehkä nyt kasvanut, kun toinen keuhko on jotenkin pussimainen. Kaikenlaista ylimääräistä pulmaa on kertynyt tässä viime leikkauksen jälkeen, en tiedä haluatko sä tietää siitä mitään...

Kuinka iso haava sulle tuli? Onko kipeä? Mulle oli viime leikkaus niin kivulias, et siit on tullu jonkinlainen trauma.

Eikö ne olis voinu ottaa koepalaa ennen leikkausta? Vähän oudolta kuulostaa tuo... Mä olen tyksissä kanta-asiakkaana. :)

Kirjoitellaan taas. :) Rapsi
rapsi | 23.3.2007 klo 10:32:14