Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: keuhkoleikkaus

Moi!

Mulla on varmaan maksimissaan ollut 3 etäpesäkettä, jotka on kerrallaan poistettu... ne ovat olleet pieniä... mut kaikenkaikkiaan on kyl leikattu sekä ylhäältä että alhaalta ja keskeltä... eri kerroilla vain. Ja vain yhtä keuhkoa kerrallaan. En tiedä vaikuttaako se johonkin. Kyllähän ne aina pyrkii ottamaan hiukan tervettä kudosta mukaan ja varmaan säkin leikkauksen jälkeen kärsisit ilman puutteesta ainakin jonkin aikaa... ellet sitten loppu elämäsi, niinkuin minä. Mulla keuhkojen tilavuus on 56% normaalista ja se kyl haittaa normaalia elämää. Ajattelin vain, et ehkä sitä on ajateltu, kun sua ei ole alettu leikkaamaan. Mulla siis kondrosarkoma ja olen tyksin asiakas. Ehkä sun pehmytkudossyöpätyyppi reagoi paremmin sytoihin? Kyllähän lääkärit sit taas mua tsemppaa, et eihän toi nyt mitään ole, kun jotkut sotaveteraanitkin elivät vain yhdellä keuhkolla ja kasvattivat 12 lasta... mut mut...

Nyt ainakin jos Viitonen leikataan, niin olen ymmärtänyt, et se koitetaan ottaa mahdollisimman paikallisesti pois, ettei keuhkojen tilavuus enempää kärsis. Ja et se on hyvin mahdollistakin(näin siis ymmärsin), kun metastaasi on sellainen "nappula".

Eihän lääkärit siellä voi puhua toisten asioista, mut jos Lindholmille juttelet, niin voit kyl olla varma, et hän mut tietää, vaikkei sitä vois myöntääkään.

Toivottavasti kuvauksissa näkyy nappuloiden pienenemistä!!! :))

t:rapsi
rapsi | 6.5.2007 klo 14:17:46