Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Elämä on täynnä yllätyksiä!

Hei Maris!

Voi kurja kun sinulle ei ole enää mitään tarjolla. :( Tämä hoitomuoto sopii aika pieniin kasvaimiin. En tiedä senttimääriä, että mikä on pieni. Minun kasvain on 7mm ja sädetetty alue on noin 1cm, kasvin nimi on chondrosarkooma. Se on ihanaa, kun minun keuhkot ovat aiemmista hoidoista niin huonossa kunnossa, ettei ne oikein kestäisi jos isoja alueita jouduttaisiin tuhoamaan. Mulla tää patti on ollut jo pidemmän aikaa keuhkossa, jos jaksatte lukea koko ketjun läpi. Kun se ekan kerran havaittiin, ei lääkärit oikein osanneet määritellä mitään hoitoa sinne, kun kirurgit eivät halunneet enää leikata. Mä luulin jo olevani terminaalipotilas, kun siitä otettiin koepala jotain uutta täsmälääkettä varten mutta se ei sitten täsmännyt minun kohdallani. Sitten tilannetta seurattiin ja nyt kun se taas aktivoitui, niin lääkäreillä olikin tämä uusi "lelu" käytössä. :) Eli eletään toivossa, että jokin uusi keksintö tulee ja että pääsee olemaan "koekaniini". Mä olen tosi onnellinen tästä tilaisuudesta. Ehkä virushoidot kuitenkin jotain auttavat tai jotain muuta uutta keksitään? Entä se keuhkoaplaatio? Oletko sitä kysynyt? Minun pattini oli siihen liian pieni. http://www.chondrosarcoma-support.org/ (saako tänne laittaa linkkejä?) sivuilla jollain oli ollut keuhkoissa parin kolmen cm:n kokoisia etäpesäkkeitä ja ne lähtivät kutistumaan aplaatiolla.

Tänään mulla oli viimeinen kerta sädetyksestä, yhteensä siis oli 3 sädetystä. Pientä hengenahdistusta on ollut, mutta en osaa sanoa, että liittyykö ne hoitoihin vain onko ne muuten vain. Kortisooni aiheuttaa ensin hyperaktiivisuutta ja sitten unettomuuden kautta väsymystä. Sitä tosin ei onneksi tarvitse syödä kuin hoitopäivinä. Muuten mä voin ihan normaalisti. :) Ennen sädetystä otetaan aina TT jolla säteet kohdistetaan. Lääkäri sanoi, että kun ekalla kerralla kasvain oli valkoinen, niin nyt se on muuttunut harmaksi TT:ssä. Se tarkoittaa sitä, että sen tiheys on muuttunut. Se on käsittääkseni hyvä asia. Jonkinlainen riski on olemassa, että kylkiluu murtuu myöhemmin kun se sai sädetystä, mutta sitä ei kannata surra etukäteen.

Itse olen myös koiraihmisiä. En varmaan aina jaksaisi nousta sängystä ilman karvakorvan apua. Välillä on niin väsynyt ettei jaksa lenkkeillä. Sitten vain nostaa tuolin pihalle sopivaan paikkaan, rapsuttaa koiraa ja on vain.

Elämä on täynnä yllätyksiä, minä toivon että sinullekin tulisi vielä paljon hyviä sellaisia vastaan. :) Paljon voimia ja rapsutuksia koirallesi.

Miten muut sarmoomalaiset voivat? Kaisa? Toivottavasti teille kuuluu hyvää.

Paljon voimia kaikille! t:Rapsi
rapsi | 8.5.2009 klo 16:22:04